انتقاد اوباما از کامرون و سارکوزی به دلیل مداخله نظامی در لیبی

اوباما از بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهور سابق فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس در جریان مداخله نظامی در لیبی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از «نیکولا سارکوزی،» رئیس جمهور سابق فرانسه، و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در مورد مداخله نظامی در لیبی در سال 2011 انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که پنجشنبه در مجله آتلانتیک منتشر شد، به شرایطی که در آن ائتلافی به فرماندهی فرانسه و انگلیس -که بعد ناتو جایگزین آنها شد- در سال 2011 حملات هوایی به لیبی را برای سرنگونی «معمر قذافی» آغاز کردند، اشاره کرد.

باراک اوباما گفت:«لیبی دچار هرج و مرج شده است، وقتی از خود می پرسم که چه اشتباهی در این کشور رخ داد، به این نتیجه می رسم که بیش از حد به اروپایی‌ها -که به لیبی نزدیک‌ترند (از لحاظ جغرافیایی)-اعتماد کردم و متقاعد شده بودم که آنها در ادامه نقش بیشتری (در ساماندهی اوضاع لیبی) ایفا خواهند کرد.»

اوباما خاطر نشان کرد: «دیوید کامرون بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی دیگر توجهی به اوضاع نداشت و حواسش به چیزهای دیگر پرت شد  و نیکولا سارکوزی می خواست موفقیت‌هایش را در عملیات هوایی در بوق و کرنا کند. در شرایطی که ما همه سامانه‌های ضد دفاعی و تأسیسات زیر بنایی را منهدم کردیم.»

از زمان سرنگونی قذافی، دولت لیبی از هم فروپاشید. گروه‌های شبه‌نظامی رقیب با یکدیگر بر سر قدرت اختلاف دارند و داعش از اوضاع برای قدرت گرفتن و پیشروی در این کشور استفاده می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
اوبا نمونه ی ادم با شعوره
آخرین اخبار