علاقه «کامرون» به برقراری روابط بانک‌های انگلیسی با ایران

شرکت‌های انگلیسی با در نظر گرفتن تحریم‌های اولیه آمریکا، درباره روابط تجاری‌شان با ایران تردید دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله «ویک»؛ پس از انتقادات دیوید کامرون از بانک بارکلیز به خاطر ایجاد مانع در مسیر صادرات به ایران، نخست‌وزیر انگلیس به منظور تسهیل معاملات تجاری بانک‌های انگلیسی با شرکت‌های ایرانی شخصاً وارد عمل شده است. به همین منظور کامرون با تحت‌فشار قرار دادن شرکت‌ها و بانک‌های انگلیسی برای برقراری روابط با ایران وارد عمل شده است. این در حالی است که شرکت «مولی اسلیپ آتلانتیک» وابسته به دفتر کامرون نیز به واسطه سنگ‌اندازی‌های بانک بارکلیز از تکمیل قرارداد 14 هزار پوندی با یک شرکت ایرانی بازمانده است.

جیس استیلی -- مدیر ارشد بانک «بارکلیز»-- در پاسخ به نامه کامرون خواستار روشن شدن سیاست‌های انگلیس و سازمان ملل در قبال ایران شد.

جیس استیلی در پاسخ به نامه کامرون نوشت: "در حال حاضر شرکت‌های انگلیسی با در نظر گرفتن تحریم‌های اولیه آمریکا، درباره رویکردشان نسبت به ایران تردید دارند و به همین منظور تعامل مستقیم میان شرکت‌ها و افراد حقیقی با ایران را محدود می‌کنند. از آنجا که ارائه خدمات مالی انگلیس با فرایندهای مالی آمریکا گره خورده است، مجبور هستیم تا در این خصوص محدودیت‌های تجاری با ایران را رعایت کنیم. بسیاری از بانک‌های بزرگ انگلیس نیز در نظر دارند این روند را پیش بگیرند."

بانک سلطنتی اسکاتلند که به شدت تحت‌فشار رویکرد مداخله‌جویانه کامرون قرار دارد، اعلام کرده است قرار گرفتن سرمایه اکثریت مالیات‌دهندگان بانک در خدمت خواسته‌های دولت شرم‌آور است. این بانک به واسطه سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری آمریکا، از سال 2013 معاملات تجاری خود را با ایران، کوبا و میانمار لغو کرده است.

برخی از بانک‌های انگلیسی ازسرگیری روابط با ایران را بیشتر به سود این کشور عنوان کرده‌اند. این در حالی است که ساجد جاوید، وزیر بازرگانی انگلیس، در کنفرانسی از شرکت‌های این کشور خواست از بازار 80 میلیون نفری ایران استقبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار