در گفتگو با سی بی سی نیوز؛

جان کری: روسیه برای تعامل با ما باید گزینه درست را انتخاب کند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه برای گسترش تعامل با واشینگتن باید از میان گزینه‌های پیش روی این کشور، گزینه درست را برگزیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کری در مصاحبه با برنامه «قدرت و سیاست» از شبکه سی بی سی نیوز کانادا در واکنش به سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت ما اکنون نقش خود را در جنگ ضد گروه داعش تغییر داده ایم و بیشتر توجه ها بر افزایش توان آموزشی نیروهای بومی و توجه بر راهکار دیپلماتیک متمرکز شده است. کانادا هم در این مرحله همچنان به همکاری با ائتلاف ادامه می دهد. کانادا از مدت ها قبل همکاری با ائتلاف ضد داعش را شروع کرده است و ما احترام زیادی برای تصمیم نخست وزیر این کشور قائل هستیم.

وی افزود: ما با کانادا درباره مسائل مختلفی دیدگاه های مشترکی داریم با توجه به دیدگاه مشترک ما درباره چالش های پیش رو و مسیر پیش رو سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا دستاوردهای بسیار خوبی خواهد داشت. نخست وزیر جدید کانادا هم قصد دارد نقش کشورش را در ائتلاف ضد داعش افزایش دهد. این کشور یکی از اولین کشورهایی بود که به ائتلاف ضد داعش پیوست. این کشور تاکنون نقش مهمی را در ائتلاف ضد داعش ایفا کرده است و از این به بعد هم با افزایش نقش خود در بخش آموزشی و همکاری های اطلاعاتی همچنان به مشارکت فعال در ائتلاف ضد داعش ادامه خواهد داد. کانادا در مبارزه با دیگر گروه ها و جنگجویان ترورویست و مقابله با منابع مالی آنها هم نقش فعالی را ایفا خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا درباره تمایل این کشور به تعامل مجدد با روسیه گفت روسیه باید بداند که مجموعه ای از گزینه ها را در اختیار دارد و باید از میان این گزینه ها دست به انتخاب بزند. در صورتی که روسیه دست به انتخاب درستی بزند مجموعه ای از منافع برای این کشور محقق خواهند شد اما اگر دست به انتخاب درستی نزنند با مجموعه ای از ضررها مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
خواب دیدی. می دونم خیر نیست. فقط مراقب باش سرت را برای حرفهای پوچ از دست ندی پیرمرد.
آخرین اخبار