کره شمالی آزمایش های هسته ای بیشتری انجام می دهد

رهبر کره شمالی دستور انجام آزمایش های هسته ای بیشتر را به کارشناسان نظامی این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که کشورش زیر فشار تحریم های سخت شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است روز جمعه به کارشناسان نظامی و هسته ای خود دستور داد، حمله هسته ای و آزمایش های اتمی بیشتر را در دستور کار قرار دهند.

هنوز دو ماه از آزمایش اولین بمب هیدروژنی و چهارمین آزمایش اتمی کره نگذشته بود که شورای امنیت به اتفاق آرا، قطعنامه 2270 را با سخت ترین تحریم های 20 سال گذشته علیه کره شمالی تصویب کرد.

کره شمالی پس از این اقدام شورای امنیت و تحریم هایی که چین، کره جنوبی و ژاپن نیز علیه این کشور آغاز کردند، چندین فروند موشک از جمله موشک های بالستیک با برد 500 کیلومتر را به دریای شرقی پرتاب کرد.

با این حال رهبر جوان کره شمالی امروز فرمانی صادر کرد و در آن از همه مسئولان و دست اندرکاران نظامی و اتمی این کشور خواست برای انجام حملات هسته ای خود را آماده کنند.
وی که پیشتر تنها دستور آماده باش برای چنین حملاتی صادر کرده بود، در دستور جدید خود خواستار آن شده است که آزمایش های هسته ای بیشتری نیز صورت گیرد.

تنها یک روز قبل از این «کیم» در حضور مسئولان ارشد و شماری از دانشمندان هسته ای این کشور اعلام کرد کشورش موفق به ساخت کلاهک های هسته ای کوچک با قابلیت سوار شدن بر روی موشک های بالستیک شده است.

خبرگزاری کره شمالی از قول رهبر این کشور آورده است: باید آزمایش های هسته ای بیشتری انجام دهیم و لازم است تسلیحات و ابزارهای هسته ای متنوع تری در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار