ناپدید شدن یک زیردریایی کره شمالی

گزارش ها از ناپدید شدن یک زیردریایی کره شمالی پس از رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسکای نیوز، پس از تهدیدات جدی پیونگ‌یانگ در خصوص انتقام‌گیری از آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری مانورهای نظامی مشترک، یک فروند زیردریایی این کشور ناپدید شد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در مصاحبه ای با فرانس پرس اظهار داشت سئول این موضوع را بررسی کرده است. مقامات پنتاگون نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.

رسانه های آمریکا به نقل از مقامات مطلع آمریکایی اعلام کردند ارتش آمریکا یک فروند زیردریایی را در سواحل شرقی کره شمالی رصد کرده است.

به گزارش سی ان ان، آمریکا نمی داند که این زیردریایی ناپدید یا غرق شده است؛ اما مقامات آمریکایی می گویند زیردریایی مورد نظر حین تمرین آسیب دیده است.

«یو اس ان آی نیوز،» پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه دریایی آمریکا، به نقل از یک مسئول دیگر آمریکایی اعلام کرد: «اعتقاد بر این است که این زیردریایی غرق شده است.»

نیروهای مسلح کره شمالی حدود 70 زیردریایی در اختیار دارند که بیشتر آنها زیردریایی‌های دیزلی قدیمی است.

این زیردریایی‌ها توان تهاجمی محدودی دارند؛ با این حال می توانند خطری برای کشتی‌های کره جنوبی به شمار بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
2 فروند از این زیر دریایی های قدیمی چند سال پیش به ایران فروخته شد که کارشناسان نیروی دریایی از قدرت آنها حیرت زده شدند. با اینکه از زیردریایی های پیشرفته تر روسی استفاده می کنیم ولی این 2 زیردریایی با اژدر های 533 میلمتری کولاک می کند.
آخرین اخبار