کره شمالی اتهامات مطرح‌شده از سوی همسایه جنوبی را رد کرد

کره شمالی اتهامات سرقت اینترنتی از سوی کره جنوبی را تکذیب کرد و آنها را پوچ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی روز یکشنبه اتهام سرقت اینترنتی را که سرویس های اطلاعاتی کره جنوبی ضد پیونگ یانگ مطرح کرده اند، تکذیب کرد و آنها را ساختگی و بی ‌ارزش دانست.

سرویس ملی اطلاعات کره جنوبی به تازگی کره شمالی را متهم کرد، تلفن های هوشمند متعلق به مسئولان بلندپایه دولتی کره جنوبی را هک کرده و پیام های کتبی و همچنین شماره تلفن های موجود در آنها را به سرقت برده است.

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی همچنین همسایه شمالی خود را متهم کرد با ارسال هرزنامه (اسپم) به کارمندان دو اپراتور راه آهن محلی در کره جنوبی تلاش کرده است، اطلاعات شخصی آنها را به دست آورد و با استفاده از آنها به سامانه کنترل حمل و نقل ریلی حمله کند.

اما روزنامه «رودونگ» کره شمالی، دولت کره جنوبی را متهم کرد، این ادعاهای بی اساس را با هدف جلب حمایت رأی دهندگان محافظه کار مطرح کرده است. این روزنامه در مقاله ای نوشت، «ادعاهایی که نیروهای متخاصم ضد پیونگ یانگ مطرح کرده اند، نشان می دهد که آنها تا چه اندازه به دنبال رویارویی و افترازنی سیاسی علیه کشور ما هستند. سئول قصد دارد از این اتهامات ساختگی به منظور جلب حمایت افکار عمومی کره جنوبی از لایحه ای که در پارلمان این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم سایبری در دست بررسی است، بهره برداری کند.»

احزاب سیاسی مخالف در کره جنوبی بر این عقیده هستند که این لایحه در صورت تصویب در پارلمان اختیارات گسترده ای به سرویس های اطلاعاتی این کشور می دهد تا بتوانند کنترل و نظارت شدیدی بر فضای مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار