کاهش 9 درصدی بهای طلا در هفته گذشته

رشد بازار سهام آمریکا، نوسان بهای جهانی نفت و تقویت ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای طلا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «مارکت واچ»؛ بهای جهانی طلا پس از 13 هفته افزایش مداوم، در روزهای پایانی هفته نزدیک به 9 درصد سقوط کرد. رشد بازار سهام آمریکا در روزهای گذشته، نوسان بهای جهانی نفت و تقویت ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای جهانی طلا عنوان شده است. از سوی دیگر افزایش نرخ بهره بوسیله دولت فدرال آمریکا در سال جاری میلادی از جذابیت بازار طلا به عنوان یک پناهگاه امن سرمایه‌گذاری کاسته است.

بر این اساس، بهای هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل با 13 دلار و 40 سنت کاهش به 1259 دلار و 40 سنت رسید. این رقم نزدیک به 9 درصد کمتر از بهای جهانی طلا در شنبه گذشته است.

این رقم در مقایسه با متوسط بهای یک ماه گذشته طلا، 67.3 دلار بالاتر و در مقایسه با متوسط یک سال گذشته این فلز، 111.4 دلار بیشتر بوده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران بازار از تداوم روند کاهش بهای طلا در ماه مارس (19 روز منتهی به 12 فروردین) خبر داده‌اند.

در همین راستا هر اونس نقره نیز با 5 دلار و 60 سنت کاهش 15 دلار و 53 سنت دادوستد شد. پلاتین 4 دلار افت قیمت را تجربه کرد و با 975 دلار در هر اونس به فروش رسید.

بهای فلز پالادیوم با 570 دلار در هر اونس ثابت ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار