برنامه زوج آمریکایی برای ازدواج در مناطق اشغالی داعش ناکام ماند

آمریکا یک شهروند این کشور را که قصد داشت با نامزد خود برای ازدواج به مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در سوریه سفر کند، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد یک شهروند آمریکایی که می‌خواست با نامزد خود برای ازدواج به مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در سوریه برود، ‌اعتراف کرد قصد داشته است از این گروه حمایت‌های مالی به عمل آورد. 

سال گذشته «محمد عدا دخل الله،» شهروند ۲۳ ساله آمریکایی و جیلین دلشان یونگ، نامزد ۲۰ ساله‌اش، در حالی که قصد داشتند در فرودگاه می‌سیسیپی سوار هواپیما شوند، بازداشت شدند. 

ه‌مان زمان مسئولان پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) تحقیقات خود را درباره این زوج آغاز کردند. پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۵ متوجه شده بود دلشان یونگ در صفحه تویی‌تر خود از گروه داعش و خشونتهای این گروه ستایش می‌کند. 

چند نفر از ماموران اف بی‌آی برای پی بردن به مقاصد این زوج جوان در لباس غیرنظامی با این زوج جوان دیدار کردند. دخل الله و نامزدش ضمن ابراز علاقه خود به گروه داعش، اذعان کردند که قصد رفتن به سوریه را دارند. 

این مرد جوان آمریکایی در دادگاه میسیسیپی به جرم خود اعتراف کرد و قرار است تا زمان محکومیت خود که تاریخش معلوم نشده است، در بازداشت باقی بماند. 

اما جیلین دلشان یونگ همچنان خود را بیگناه می‌داند و قرار است پرونده‌اش در ماه ژوئن بررسی شود. ممکن است هر یک از این دو جوان آمریکایی به بیست سال زندان محکوم شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار