افشای نام سه نفر از عاملان داعشی حمله به پاریس

رسانه‌های آلمان نام سه نفر از عاملان گروه تروریستی داعش در حملات مرگبار پاریس را فاش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  اسکای نیوز، چند رسانه آلمانی روزجمعه، نام سه نفر از عاملان تروریستی حملات پاریس را فاش کردند. نام این سه داعشی، که در حملات نوامبر سال ۲۰۱۵ پاریس دست داشته‌اند، تازگی فاش شده است. 

طبق گزارش روزنامه آلمانی سودوچ سایتونگ و شبکه‌های تلویزیون دولتی «ان دی آر» و «دبلیو دی آر،» که به این اسناد دست یافته‌اند، این سه شخص «سامی عمیمور»، «فؤاد محمد عقاد» و «عمر مصطفائی» نام دارند. این افراد در پی یک اجرای عملیات تروریستی در نوامبر ۲۰۱۵ (آبان)، نود نفر را در سالن تئا‌تر بتکلان به قتل رساندند. 

نام عبدالحمید أباعود، نیز که یکی از برنامه ریزان حملات تروریستی است در این اسناد مشاهده شده است. البته در این اسناد ذکرشده وی تنها معرف یکی از تروریست‌های فرانسوی و رابط ورود او به سوریه بوده است. نام این عنصر تروریستی فرانسوی هنوز فاش نشده است. 

در مجموع، رسانه‌ها نام سه عنصر تروریستی فرانسوی را فاش کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها در عملیات حمله به بتکلان دست داشته‌اند. براساس گزارش این رسانه‌ها، محمد عقاد در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۳ (۲۷ آذر)، برای پیوستن به یک گروه افراطی فرانسوی، که به داعش ملحق شده بودند به سوریه رفت. این گزارش‌ها در ادامه افزوده‌اند: نام ده‌ها نفر از آلمانیهایی را که به داعش پیوسته‌اند در اختیار دارند. 

دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان در مجموع از مهاجرت ۷۴۰ آلمانی به سوریه و عراق و ملحق شدن آنان به داعش خبر داده‌اند. از میان این مهاجران ۱۲۰ نفر کشته شده و یک سوم آن‌ها به آلمان مراجعت کرده‌اند. 

 پیش‌تر اسکای نیوز اعلام کرده بود به اسنادی دست یافته که حاوی نام ۲۲ هزار نفر ازعناصر داعشی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار