اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا علیه نامزد پیشتاز جمهوری خواهان؛

اوباما: ترامپ نتیجه عملکرد یک دهه فعالیت جمهوری خواهان است

باراک اوباما پیشتازی ترامپ را نتیجه عملکرد نادرست حزب جمهوری‌خواه آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «سی ان ان»؛ باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار روز گذشته خود با اهداکنندگان مالی به حزب دموکرات گفت: "جمهوری خواهان می‌بایست ظهور دونالد ترامپ را پیش‌بینی می‌کردند. ترامپ فردی است که مردم آمریکا را با شعارهای ضد مهاجران و مسلمان ستیزی شوک زده کرده است. هرچند او با اظهاراتش مرا هم شوک زده کرد. او شخصی است که مطمئن است من در کنیا متولد شده‌ام."

رئیس‌جمهور آمریکا از هر فرصتی برای نشان دادن نارضایتی خود از ترامپ استفاده می‌کند. اوباما و همکارانش معتقدند ترامپ رأی میانه‌روها را در انتخابات عمومی کسب نخواهد کرد؛ همان‌گونه که محبوبیت ترامپ در میان برخی جمهوری خواهان نیز کاهش یافته است.

اوباما با اشاره طعنه‌آمیز به این موضوع که پیشتازی ترامپ در دستور کار جمهوری خواهان قرار دارد، گفت: "ترامپ نتیجه عملکرد یک دهه فعالیت جمهوری خواهان است."

رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌شود چرا که ریاست جمهوری آمریکا همانند اجرای برنامه‌های تلویزیون و بازاریابی نیست. وی همچنین سرزنش جمهوری خواهان برای ظهور و پیشتازی ترامپ را توجیه‌ناپذیر و داستان‌سرایی دانست.

با وجود انتقادهای فراوان از دونالد ترامپ، وی در رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان با فاصله زیاد نسبت به رقبایش پیشتاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار