تلگراف گزارش داد:

اردوغان؛ سرکوبگر مخالفان خود در ترکیه/ کمک مالی اروپا به آنکارا برای حل بحران مهاجران

با وجود اقدامات نه چندان تأثیر‌گذار ترکیه در زمینه بحران پناهجویان، اروپا همچنان امیدوار است آنکارا بتواند با این بحران مقابله کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "تلگراف"؛ این روزها تعدادی از فعال‌ترین مردم ترکیه وکلای رئیس جمهور این کشور هستند. اردوغان از اولین روزهای ریاست جمهوری خود به شکلی جدی با منتقدان و مخالفان خود برخورد کرده است. به عنوان مثال تنها در هفته گذشته، دادگاه ترکیه دستور تعطیلی دو دفتر روزنامه و بازداشت یک سردبیر را صادر کرد.

در دو سال گذشته نزدیک به 1800 پرونده علیه افرادی که به رئیس جمهور توهین کرده‌اند، گشوده شده است. در حالی که اردوغان روند سرکوب مخالفان خود را همچنان ادامه می‌دهد، اتحادیه اروپا با پرداخت 3 میلیارد یورو به ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجران به یونان موافقت کرده است.

مبلغ نهایی پرداخت شده به ترکیه احتمالاً بیشتر از این رقم باشد، در حال حاضر وزرای اردوغان مدعی هستند اروپا 6 میلیارد یورو به این کشور پرداخت خواهد کرد.

ترکیه مدتی پیش روزنامه "زمان" یکی از بزرگ ترین روزنامه‌های منتقد دولت را به کلی تعطیل کرد و کنترل آن را در اختیار افراد مورد نظر خود قرار داد.

روزنامه زمان در طول مدت فعالیت خود یکی از بزرگ ترین منتقدان دولت ترکیه محسوب می شد و توانسته بود طرفداران بسیاری به دست آورد. این روزنامه تنها یک روز پس از تغییر مدیریت، جهت خود را به کلی تغییر داد و به حمایت از دولت اردوغان و اقدامات او پرداخت.

بسیاری از مخالفان اردوغان معتقد هستند او تصمیم دارد با این اقدامات قدرت تصمیم گیری خود در کشور را افزایش دهد و تهدید احتمالی مخالفانش را حذف کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار