ممنوعیت برگزاری مراسم نوروز در ترکیه

اردوغان برگزاری مراسم نوروز را در ترکیه ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ دولت ترکیه برگزاری مراسم نوروز را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد.

این شبکه افزود "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه، با این کار به مقابله با اعیاد و مراسم مردمی برخاست. عید نوروز هم که عید بهار و زندگی دوباره است اردوغان را نگران می کند. اردوغان که در ظلم و ستم شبیه ضحاک است، با اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم عید نوروز در ترکیه بویژه دیاربکر، این کشور را بر لبه آتشفشان خشم مردم قرار داد زیرا کُردها و گروهی از مردم ترکیه بر برگزاری مراسم عید نوروز اصرار دارند.

باوجود این تهدیدات، حزب دموکراتیک خلق های ترکیه اعلام کرد مراسم عید نوروز را در 13 استان جنوب شرق ترکیه برگزار خواهد کرد. این حزب از طرفداران خود خواست در این مراسم شرکت کنند.
 
از سوی دیگر، دستگاه امنیتی ترکیه برای وارد کردن فشار بر حزب دموکراتیک خلق ها، 50 نفر از طرفداران این حزب را از جمله نه وکیل بازداشت کرد.

در همین حال وزارت دادگستری ترکیه، پرونده هشت نفر از اعضای پارلمان از حزب دموکرتیک خلق ها را به جریان انداخت و آن را برای نخست وزیر ارسال کرد تا برای لغو مصونیت به ریاست پارلمان تقدیم شوند. این افراد از سوی دادستانی ترکیه به تروریسم و خیانت ملی متهم شده اند.
 
"صلاح الدین دمیرتاش،" رئیس حزب دموکرتیک خلق ها، در واکنش به اقدام دولت ترکیه گفت این حزب آماده رای دادن به لغو مصونیت پارلمانی این افراد است؛ اما به شرطی که همه اعضای پارلمان برای لغو مصونیت نمایندگان متخلف که بیشترشان از حزب حاکم هستند، آمادگی داشته باشند، نمایندگانی که از سوی دادگاه به سرقت و رشوه و فساد متهم هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۵
فصل پاییز برای حکومت اردوغان فرا رسیده است.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
من فکر میکنم این احمق خیال کرده نوروز یه ادمه که از ایران میخواد بره ترکیرو بهم بریزه اقای خل نوروز یه عیده برا ی شادی زندگی هههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
این دیگه زده به سرش ممکنه فردا پسفردا خودزنی کنه خوله بخدا. یهو بره خودشم عضو داعش شه خلاص
Germany
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
کردهای ترکیه در نوروز در خیابان ها اجتماع کرده و اتش روشن می کنند و خطر امنیتی است مثل بمب گذاری و .. به همین خاطر لغو این مراسم منطقی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
خردوغان بدبخت که خاکسترکه خودباعث آن شده برسرخودریخته تاکجاترس ورش داشته ازعیدبهارهم وحشت داره مبادالولوبخوردش مرگ هم برای توحرامه ای وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
آقا رجب طیب اردوغان،رییس جمهور ترکیه،شما مسلمان هستید،وانسان خوبی هستید.بخاطر اینکه شما از هر طرف در فشار جنگ قرار گرفتید.وهمین طور انفجارهای شهرهای ترکیه باعث عصانییت شما شده است،وبه همین دلیل نیاز به استراحت دارید تا بتوانید بهتر دوشمنان خود را در آرامش پیدا کنید،دوشمن شما داعش،جبهه النصره،القاعده،تکفیری،بعثی،خولاصه بگویم دوشمن کشور ایران ،دوشمن شماره یک توست،چون شماهم جز دین اسلام یا دین مسیحی هستید،برای آرامش قلبی وذهنی بروید مسجد یا کلیسا .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
رسانه سوریه گفته شما باور نکن خبر دروغه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
اردغان همواره با ایرانی و فرهنگ ایران مخالف بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
با سلام به تمامی دوستان ،به عقیده بنده آقای اردوغان نه تنها عامل خیانت به ملت ترکیه است بلکه در شرع مقدس اسلام فی نفسه یک محارب بشمار می آید . در آینده نزدیک انقلابی مردمی در ترکیه به وقوع خواهد پیوست که قطعا ترکیب لجام گسیخته دولت فعلی این کشور را در خواهد نوردید و آقای اردوغان به گونه ای روش سرهنگ قزافی در لیبی را در پیش گرفته است. در این میان مردم و توده های مخالف دولت با تکیه بر نیروی لایزال الهی هرچه سریعتر نقشه یک انقلاب مردمی را جهت ریشه کنی دیکتاتورهای بیمار احوال را بایستی عملی سازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
این کار ها نشون دهنده توهم قدرته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
این مردک بدجوری دیوونه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
تبلیغات الکیه
آخرین اخبار