روبیو : دریافت پول، عامل درگیری‌ها در تجمع انتخاباتی ترامپ بود

نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا گفت برخی از عوامل خشونت‌های اخیر در تجمع انتخاباتی شیکاگو پول گرفته بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ای اف پی،» «مارکو روبیو،» نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا، گفت: برخی از کسانی که در درگیری های تجمع انتخاباتی اخیر ترامپ حضور داشتند پول دریافت کرده بودند. برخی دیگر نیز تنها با هدف بر هم زدن تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ به محل رفته بودند. مخالفان باید بدانند که حق ندارند یک تجمع را تنها به علت مخالفت با فردی، برهم بزنند. 

«تد کروز،» یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا و رقیب دونالد ترامپ، گفت زمانی که نامزد انتخابات در فعالیت های تبلیغاتی خود زبانی را به کار می گیرد که خشونت را تشویق می کند و اخباری در خصوص خشونت های فیزیکی ضد اهالی مطبوعات در تجمع های انتخاباتی وی منتشر می شود، طبیعی است که چنین فضایی به خشونت و اغتشاش منجر شود.

رقبای دونالد ترامپ همچنین با انتقاد از او، مواضع تحریک آمیز وی را عامل خشونت های روز جمعه میان مخالفان و طرفدارانش در شیکاگو توصیف کردند.  روز جمعه شمار زیادی از تظاهرکنندگان که اکثر آنها شهروندان سیاهپوست و لاتین تبار بودند و در ماه های اخیر به دفعات به علت اظهارات ترامپ ضد مهاجران خشمگین شده‌اند، در برابر محل سخنرانی دونالد ترامپ تجمع کردند و با طرفداران وی درگیر شدند.

تجمع تبلیغاتی دونالد ترامپ در «سینسیناتی» در اوهایو هم که روز یکشنبه قرار بود برگزار شود لغو شد. یکی از سخنگویان برنامه تبلیغاتی ترامپ گفت علت لغو سخنرانی وی در اوهایو مسائل امنیتی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار