لس‌آنجلس تایمز: ترامپ آرامش کمپین دموکرات‌ها را بر هم زده است

لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت سایه سنگین "دونالد ترامپ" بر کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها نیز مشاهده می‌شود.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به قلم "کتلین دِکِر" نوشت: "دونالد ترامپ" نه تنها کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان را آشفته کرده و آرامش را از هم‌حزبی‌های خود گرفته؛ بلکه در میان کمپین دموکرات‌ها نیز آشوب به پا کرده است. پیروزی‌های متعدد ترامپ در ایالت‌های مختلف، دست‌کم بطور موقت، نامزدهای دموکرات را گوش به زنگ کرده است.

"برنی سندرز،" سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات، در سخنرانی دانشگاه اوهایو اظهارات اخیر ترامپ را به شدت مورد انتقاد قرار داد. ترامپ اخیرا مدعی شده بود آن دسته از مخالفانی که در شیکاگو با هواداران وی درگیر شدند و زد و خورد بوجود آمده، سخنرانی ترامپ را لغو کرد، از سوی سندرز اجیر شده بودند. ترامپ حتی اعلام کرد از هوادارش که مشتی به صورت یک مخالف شده بود حمایت می‌کند و حاضر است به جای او غرامت بپردازد. 

برنی سندرز ضمن تکذیب ادعای ترامپ اعلام کرد وی هرگز جمعیتی را علیه وی استخدام نکرده است تا سخنرانی این نامزد جنجالی جمهوری‌خواه را برهم زنند. همچنین حمایت ترامپ از هواداری که مشتی به صورت یک مخالف زده بود نشان دهنده تلاش وی برای ترویج خشونت است. سندرز گفت: نامزد ریاست جمهوری آمریکا باید خشونت را تقبیح کند، نه آنکه با اعلام حمایت از این نوع رفتارها به مردم آشکارا پیام بدهد: مشکلاتتان را با کتک زدن حل کنید.

"هیلاری کلینتون" و "برنی سندرز" در سخنرانی یکشنبه شب به اظهار نظر درباره ترامپ پرداختند و اطمینان دادند حزب دموکرات هرگز مانند ترامپ به ترویج خشونت مبادرت نکرده است.

کلینتون نیز در این باره گفت: ترامپ در حال تفرقه‌افکنی میان اقشار مختلف آمریکا است. او مردم را در نوعی ترس و نفرت نگه می‌دارد. 

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا معتقدند اگر سندرز از حزب دموکرات و ترامپ از حزب جمهوری‌خواه به انتخابات نهایی راه یابند،سندرز در برخی موارد نسبت به ترامپ برتری دارد و بهتر از کلینتون می‌تواند وی را از گردونه رقابت‌ها کنار زند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد کلینتون در بسیاری از ایالت‌ها ازجمله اوهایو، پیشتاز حزب دموکرات است. سندرز نیز به کسب حداکثر آرا در میشیگان امید زیادی بسته است. کلینتون و سندرز در مسیری متفاوت از ترامپ قدم گذاشته‌اند و با حضور در مجامع مهاجران، کلیسای سیاه‌پوستان و اقلیت‌های آمریکا نشان می‌دهند مانند ترامپ نژادپرست نیستند. کلینتون با حضور در میان طرفداران حزب دموکرات در ایالت اوهایو اظهار داشت: اگر رئیس جمهور شوم هرکاری بتوانم برای کمک به مردم و فراهم کردن فرصت‌های بهتر زندگی برایشان انجام می‌دهم.

نامزدهای دموکرات با دنبال کردن سخنرانی‌های ترامپ، به ارائه وعده‌های انتخاباتی مخالف با دیدگاه‌های وی می‌پردازند و در مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی، انعطاف بیشتری به خرج می‌دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار