سی‌ان‌ان مانی: کاهش تولیدات نفتی صحت ندارد/ عربستان و روسیه با هم کورس گذاشتند

سی‌ان‌ان مانی در گزارشی نوشت همزمان با مذاکرات روسیه و عربستان برای کاهش تولیدات نفتی، هر دو کشور بر سطح تولیدات خود افزودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به قلم "ایوانا کوتاسوا" نوشت: جدیدترین آمار منتشر شده درباره تولیدات نفتی در ماه فوریه نشان می‌دهد، همزمان با مطرح شدن پیشنهاد عربستان و روسیه برای کاهش تولیدات نفتی، هر دو کشور در ماه فوریه بر سطح تولیدات خود افزودند.

در ادامه این گزارش آمده است: هر دو کشور در ماه ژانویه (دی) برای کاهش سطح تولیدات نفتی به توافق رسیدند. هدف از این کار مقابله با سیر نزولی بهای جهانی طلای سیاه بود؛ اما با توجه به پیش‌شرط‌های متعددی که برای این منظور وضع کردند، نه تنها سطح تولیدات نفتی کاهش نیافت؛ بلکه افزایش نیز داشته است. مهمترین شرط عربستان و روسیه برای کاهش سطح تولیدات این بود که دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفتی نیز در این طرح آنها را همراهی کنند.

ایران این توافق را یک "شوخی" دانست و پس از لغو تحریم‌های اقتصادی درپی توافق هسته‌ای، بر تولیدات نفتی خود افزود. دیگر کشورهای صادرکننده نفت نیز حاضر به تبعیت از این پیشنهاد روسیه و عربستان نشدند. تهران در هفته جاری اعلام کرد تا زمانیکه سطح تولیدات نفتی خود را به 4 میلیون بشکه در روز نرساند حاضر به مشارکت در هیچ طرحی با مبنای کاهش تولیدات نیست. این سقف از تولیدات که ایران خواستار رسیدن به آن است، 600 هزار بشکه بیشتر از تولیدات روزانه این کشور در ماه فوریه است.

طبق اعلام سازمان اوپک، روسیه در ماه فوریه به کورد جدیدی در تولیدات نفتی رسید بطوریکه روزانه 11.08 میلیون بشکه نفت تولید کرد. این آمار نشان می‌دهد روسیه در مقایسه با ماه ژانویه روزانه 10 هزار بشکه نفت، بیشتر تولید کرده است.

عربستان سعودی هم در ماه فوریه روزانه  14 هزار بشکه نفت به تولیدات خود افزود و روزانه 10.14 میلیون بشکه نفت در این ماه تولید کرد. 

بهای نفت در معاملات آتی آمریکا با 4 درصد کاهش به 37 دلار در هر بشکه رسید. اوپک در بخش دیگر گزارش ماهانه خود اعلام کرد ذخایر نفتی جهان در ماه فوریه روزانه 210 هزار بشکه کاهش یافت و به 95.7 میلیون بشکه نفت رسید. پیش بینی می‌شود ذخایر نفتی غیراوپک در سال 2016 روزانه 700 هزار بشکه کاهش یابد. این موضوع درنتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و توقف پروژه‌های نفتی بوجود می‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار