رویترز خبر داد:

کاهش بهای نفت برای دومین روز متوالی

بهای جهانی نفت‌خام بدلیل افزایش عرضه‌ برخی کشورها و همچنین پیش‌بینی‌ها درخصوص کاهش تقاضا، سیر نزولی یافته است.

رویترز: کاهش بهای نفت برای دومین روز متوالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بهای جهانی نفت‌خام امروز (سه‌شنبه) و برای دومین روز متوالی روند نزولی داشت. دلیل کاهش نفت پس از آن صورت گرفت که «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک)، امیدها را برای کاهش سریع عرضه طلای سیاه در بازار اشباع از نفت مازاد، بر باد داد. 
 
اوپک روز گذشته (دوشنبه)، اعلام کرد تقاضا برای نفت‌خام در سال جاری میلادی، بیش از میزان پیش‌بینی‌ شده خواهد بود؛ زیرا، سازمان‌ها و مؤسسات رقیب با عرضه بی‌رویه همچنان باعث کاهش بیش ‌از ‌پیش بهای نفت‌خام می‌شوند. 

«عربستان،» یکی از اعضای اوپک، «روسیه،» تولیدکننده غیراوپک، «قطر» و «ونزوئلا» چندی پیش برای مقابله با کاهش بهای طلای سیاه، توافق کردند عرضه آن را در سطح ژانویه 2015، ثابت نگه دارند. با این وجود، روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت مازاد بر تقاضا تولید می‌شود. 

بهای نفت‌خام دریای «برنت» امروز با 1.17 دلار کاهش به 38.36 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز با 82 سنت کاهش، بشکه‌ای 36.36 دلار در هر بشکه معامله شد.

در ادامه گزارش آمده است: در حالی که سطح تولید عربستان و روسیه ثابت مانده است؛ ایران تولید خود را به 3.1 میلیون بشکه در روز افزایش داده است. این در حالی است که این کشور ژانویه گذشته، حدود 1 میلیون بشکه در روز طلای سیاه تولید می‌کرد. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نفت‌خام در سال جاری میلادی کاهش یابد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار