بیزنس اینسایدر: شرکت‌های نفتی بخت افزایش بهای نفت را نابود می‌کنند

به باور کارشناسان، با مصون‌سازی بهای نفت در برابر نوسانات می‌توان شاهد افزایش بهای طلای سیاه تا سال 2017 بود.

بیزنس اینسایدر: شرکت‌های نفتی بخت افزایش بهای نفت را نابود می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «بیزنس اینسایدر»؛ شرکت خدمات مالی آمریکایی «مورگان استنلی» در جدیدترین بررسی خود از بازار نفت اعلام کرد سیاست نادرست تولیدکنندگان نفت خام یکی از عوامل اصلی در کاهش بهای طلای سیاه است و مانع بهبودی بهای این کالا می‌شود.

«آدام لانگ سان» -- مدیر شرکت مالی مورگان استنلی -- بر این باور است که با مصون‌سازی بهای نفت در برابر نوسانات می‌توان روند لجام‌گسیخته کاهش بهای آن را محدود کرد. با مصون‌سازی بهای نفت در برابر نوسانات می‌توان شاهد افزایش بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت تا 49 دلار در هر بشکه بود.

تولیدکنندگان می‌توانند با فروش قراردادهای آتی نفتی به قیمت فعلی تا حد زیادی بهای نفت را در برابر نوسانات مصون کنند؛ به شرطی که گزینه لغو قرارداد پیش از تاریخ انقضای آن وجود داشته باشد. اعمال گزینه لغو قرارداد به تولیدکننده امکان می‌دهد که در صورت افزایش بهای نفت، قرارداد را لغو کرده و محصول خود را با بهای بالاتری بفروشد.

با مصون‌سازی بهای نفت تا سال 2017 امکان افزایش قیمت آن تا 50 دلار در هر بشکه وجود دارد. نفت در ماه گذشته نزدیک به 50 درصد از بهای خود را به دست آورده که این روند به دلیل تغییرات جزئی در عرضه و تقاضای این کالا بوده است.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز چندی قبل پیش‌بینی کرد نوسان بهای نفت می‌تواند تولیدکنندگان را به تولید بیشتر تشویق کند؛ هرچند تولید مازاد جهانی کنونی که همچنان روزانه یک میلیون بشکه بالاتر از تقاضا است، دوباره قیمت‌ها را پایین خواهد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار