کاهش چشمگیر صنعت ساخت و ساز در عربستان

با کاهش چشمگیر درآمد نفتی عربستان در سه ماه گذشته ارزش پروژه‌های ساخت و ساز این کشور به میزان یک چهارم کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "نشنال"؛ بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی بانک الاهلی، ارزش پروژه های ساخت و ساز این کشور 45.6 میلیارد ریال عربستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

نزدیک به 62 درصد از پروژه‌های با ارزش بیشتر از 1 میلیون ریال در بخش های نفت و گاز هستند. صنعت ساخت و ساز عربستان که زمانی یکی از پر رونق‌ترین بخش های اقتصادی این کشور محسوب می شد در اثر کاهش بهای نفت با مشکلات بسیاری مواجه شده است. بسیاری از ساختمان سازها به دلیل کاهش میزان وام بانک ها با مشکلاتی در زمینه تامین بودجه مواجه شده‌اند.

بانک الاهلی گزارش داده است پیمانکاران در شش ماه گذشته به دلیل کاهش بودجه عربستان در زمینه هزینه زیرساخت با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. دولت این کشور تصمیم گرفته است با کاهش درآمد خود، مبلغ پیش پرداخت قراردادها را از 20 درصد به 5 درصد کاهش دهد.

گفته شده که تمامی پروژه های واگذار شده ساخته خواهند شد؛ اما تعدادی از آن ها در مدت زمانی طولانی تر یا به صورت محدودتری اجرا خواهند شد.

عربستان امسال در هنگام اعلام بودجه سال جدید، اظهار کرد هزینه های صرف شده در بخش زیرساخت حمل و نقل به میزان 63 درصد – از 63 میلیارد ریال عربستان به 23 میلیارد ریال – کاهش خواهد یافت.

این کشور در ماه های اخیر با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده است و در بسیاری از بخش ها نتوانسته حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار