یو اس ای تودی گزارش داد؛

آیا نفت خام به کف قیمت رسیده است؟

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه مارس خود، تعادل بازار نفت تا سال 2017 را پیش‌بینی کرد.

آیا نفت خام به کف قیمت رسیده است؟

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «یو اس ای تودی» در گزارشی نوشت: نوسانات اخیر بهای نفت باعث شده است امید تولیدکنندگان طلای سیاه به افزایش بهای این ماده ارزشمند بیشتر شود. تداوم این روند می‌تواند بهای نفت را تا حدودی از رکود نجات داده و تا 14 ماه آینده نرخ ثابتی را برای آن رقم بزند.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز در گزارش ماه مارس با اشاره به روند نزولی بهای نفت آورده است: در اوایل سال 2016 بهای نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که می‌توان در ماه‌های آینده نسبت به افزایش بهای طلای سیاه و بازگشت قیمت آن به قبل امیدوار بود. بهای نفت پس از عبور از یک تونل تاریک، به‌زودی شاهد روشناییِ ثبات خواهد بود. البته تعیین زمان دقیق آن تا حدودی مشکل است و احتمالاً تا سال 2017 بازار نفت به تعادل خواهد رسید.

با آغاز روند نزولی بهای نفت از ژوئن (خرداد) سال 2014 و کاهش 70 درصدی بهای این کالا، سرمایه‌گذاران اطمینان خود را به این بازار از دست دادند و این‌گونه بازار طلای سیاه بیشتر به گِل نشست. این در حالی است که افزایش بهای نفت و رسیدن آن به مرز 40 دلار در ماه جاری (اسفند) تولیدکنندگان این کالا را تا حدودی دلگرم کرد.

«گری سِرنوویتز» - مدیرعامل شرکت لیم راک- در کتاب خود تحت عنوان «سبز و سیاه» از تغییرات اساسی در بازار نفت تا 18 ماه آینده خبر داده است. او در بخشی از این کتاب آورده: " بازار نفت تا سال 2018 به موقعیتی خاص برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود."

برآورد مازاد نفت جهان در حال تغییر است. بنا بر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، در سه‌ماهه اول سال 2016 بیش از 1.9 میلیون بشکه نفت مازاد بر تقاضا تولید شده است که این رقم در سه ماه دوم سال جاری میلادی به 1.5 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر افزایش بهای نفت تا سه‌ماهه سوم و چهارم می‌تواند به کاهش تولید 200 هزار بشکه در روز و افزایش فاصله بین عرضه و تقاضا منجر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
قیمت نفت به سالهای۱۳۹۰می رسد
آخرین اخبار