تروریست ها 200 بار آتش بس سوریه را نقض کردند

گروه های تروریستی در 24 ساعت گذشته 10 بار و در مجموع تاکنون 200 بار آتش بس را نقض کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مرکز روسی هماهنگی و نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد که گروه های تروریستی در 24 ساعت گذشته 10 بار، آتش بس را در حومه حلب، لاذقیه، ادلب، حمص و حماه نقض کردند.

این مرکز در بیانیه ای که در پایگاه وزارت دفاع روسیه منتشر شده است، افزود: برغم نقض مکرر آتش بس توسط تروریست ها، این آتش بس همچنان پابرجاست.

براساس این بیانیه، نیروی هوایی روسیه و سوریه، به مواضع گروه های مسلحی که پایبندی خود به آتش بس را به مرکز هماهنگی و نظارت روسیه در پایگاه حمیمیم و یا مرکز مشابه متعلق به آمریکا در پایتخت اردن اعلام کرده اند، حمله ای نداشته اند.

مرکز روسی هماهنگی و نظارت بر آتش بس در سوریه اضافه کرد: در کنفرانس تلفنی با مرکز آمریکایی در امان، آمریکایی اطلاعاتی را درباره نقض آتش بس در اختیار روس ها قراردادند.

آتش بس در سوریه از 27 فوریه و براساس توافق آمریکا و روسیه برقرار شد و ارتش و گروه های معارض سوریه باید آن را رعایت کنند.

داعش، جبهه النصره و دیگر تروریست هایی که توسط سازمان ملل به عنوان گروه های تروریستی معرفی شده اند شامل این آتش بس نمی شوند و مبارزه با آن ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار