اعتراضات مردمی در بحرین ادامه دارد

شماری از مردم بحرین در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه العالم، تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین علیرغم فشارها و آزار و اذیت حکومت بحرین همچنان ادامه دارد.

بحرینی ها در ستره، بلاد القدیم، سنابس، الدراز و چندین منطقه دیگر تظاهرات کردند. این تظاهرات با هدف گرامیداشت یاد شهدا بویژه احمد فرحان برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات، مجازات کسانی را خواستار شدند که در قتل شهروندان دست داشته اند. آنها همچنین خواهان آزادی زندانیانی بودند که شمار آنها به بیش از چهار هزار نفر می رسد. 

در همین حال، علمای بحرین با برگزاری نشستی از مقامات این کشور خواستند با توجه به درخواستهای سازمان ملل و سازمانهای حقوقی، از نقض حقوق بشر و اذیت و آزار معارضان سیاسی دست بکشد. آنها همچنین بر گفتگوی واقعی و عادلانه برای پایان دادن به بحران تاکید کردند.

از سوی دیگر سه محقق سازمان ملل در مورد تبعیض در بحرین در پنج سال گذشته ابراز نگرانی کردند. این افراد تخریب اماکن عبادی، استفاده از زور، نقض حقوق شهروندان و علما و استفاده از گازهای اشک آور و گلوله های ساچمه ای ضد تظاهرکنندگان را نمونه هایی از تبعیض عنوان کردند. این محققان همچنین مقامات بحرین را به سلب تابعیت 250 شهروند بحرینی متهم کردند که هدف آن اذیت و آزار معارضان سیاسی بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار