دیده‌بان حقوق بشر: بحرین اخراج شهروندان را متوقف کند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از رژیم بحرین خواست سلب تابعیت و اخراج شهروندان را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: بحرین از 21 فوریه (2 اسفند 1394) پنج شهروند این کشور را پس از لغو تابعیت از کشور اخراج کرده است.

این بیانیه دیده‌بان حقوق بشر دو روز قبل از جلسه دادگاهی صادر شده که ممکن است به اخراج 9 شهروند بحرینی دیگر حکم دهد.

دادگاه تجدید نظر بحرین قرار است روز سه شنبه درباره حکم لغو تابعیت این افراد که در سال 2012 به اتهام «آسیب به امنیت کشور» صادر شده تصمیم‌گیری کند.

جو استورک، معاون رئیس بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت: «این تبعید غیرقانونی خانواده‌ها را فرو می‌پاشد و باعث درد و رنج بی حد و حصر می‌شود.»

وی افزود بحرین باید فورا اخراج شهروندان را متوقف کند و حق شهروندی آنان را بازگرداند؛ به ویژه هنگامی که این اقدام بدون توجیه و یا به دلیل انتقاد از دولت انجام شده باشد.

بر اساس این بیانیه، یکی از کسانی که با خطر اخراج از کشورش مواجه شد تیمور کریمی، پدر چهار فرزند است که نگران است مجبورش کنند از خانواده‌اش دور شود.

دیده‌بان حقوق بشر افزود دادگاهی در بحرین در ماه دسامبر (دی ماه) مجوز لغو تابعیت کسانی را که باعث «آسیب رساندن به کشور» می‌شوند و یا «وظیفه وفاداری» به رژیم را بجا نیاورده‌اند صادر کرده است.

بنا بر اعلام این سازمان، بحرین در سال 2015 تابعیت بحرینی 208 نفر را سلب کرده است. مردم بحرین از بهمن سال 1389 با برگزاری اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
بحرین پاره تن ایران است. ان شاالله به زودی به ایران بازخواهد گشت
آخرین اخبار