اعطای مدرک دکتری به پادشاه آلزایمر/ دکتری که خواندن بلد نیست!

پادشاه سعودی به تازگی مدرک دکتری افتخاری دریافت کرد.

اعطای مدرک دکتری به پادشاه آلزایمر/ دکتری که خواندن بلد نیست!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی الحیات، سلمان بن عبدالعزیز شاه 86 ساله عربستان سعودی که به دشواری سخن می گوید و به گواهی منابع مختلف دچار آلزایمر است، دکترای افتخاری رشته پژوهش های تاریخی و فرهنگی دانشگاه ملک سعود را دریافت کرد.

بر همین اساس، ملک سلمان روز سه شنبه در مراسم استقبال از احمد العیسی - وزیر آموزش و پرورش رژیم سعودی -  و بدران العمر - رئیس دانشگاه ملک سعود - و معاونان دانشگاه و رئیس مرکز پژوهش های تاریخ و تمدن جزیره العرب و رئیس دانشکده ادبیات و شماری از مسئولین دانشگاه ریاض، "دکترای افتخاری" دریافت کرد.

در این مراسم، سلمان از تلاش  مسئولان و کارکنان دانشگاه تقدیر کرد و پس از آن وزیر آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه، افزون بر یک کتاب مصور حاوی گزارش های مربوط به همکاری ملک 
سلمان بن عبدالعزیز با دانشگاه، نشان و مدال دانشگاه را بر گردن وی آویخته و به وی دکترای افتخاری دادند و به همین مناسبت عکس های یادگاری نیز گرفتند.

گفتنی است، شاه سعودی از هیچ گونه آموزش دانشگاهی و کلاسیک برخوردار نبوده و سطح سواد وی در حد خواندن و نوشتن است که در مکتبخانه های قدیمی فرا گرفته است. سخنرانی های سلمان که در گذشته از تلویزیون عربستان پخش شده، به خوبی نشان می دهد که او در خواندن جملات عادی از روی کاغذ هم مشکلات جدی دارد و جملات را با خط درشت برایش در کاغذ می نویسند تا از رو بخواند. پیشتر، خوانده شدن آیه ای از قرآن کریم یا بیتی از شعر از روی کاغذ در سخنرانی های شاه عربستان، معمولا تا مدت ها موجب خنده و تفریح کاربران اینترنت را فراهم می کند!

سلمان در یکی از سخنرانی های خود در سال گذشته، با چهار بار تلفظ نادرست کلمه "استرخاء" که آن را به طرزی مضحک و به دور از ادب، "استخراء" تلفظ کرد، نشان داد که علاوه بر خواندن و نوشتن، در سخن گفتن هم مشکل دارد!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار