خودداری هند از صدور روادید برای خطیب مسجد‌الحرام

سفارت هند در ریاض از صدور روادید برای «صالح آل طالب» خودداری کرد.

خودداری هند از صدور روادید برای خطیب مسجد‌الحرامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، سفارت هند در ریاض از صدور ویزا برای «صالح آل طالب،» مبلّغ مشهور وهابی و خطیب مسجد الحرام، خودداری کرد.

روزنامه «تایمز آو ایندیا» در اینباره نوشت: بدین ترتیب نماز جمعه امروز که قرار بود در میدان «گاندی» شهر «بهار» هند به امامت شیخ آل طالب برگزار شود، لغو شد.

پایگاه اینترنتی «رای الیوم» نیز به نقل از روزنامه سعودی «سبق» گزارش داد: شیخ «مطیع الرحمن،» رییس مرکز تربیتی «التوحید« هند با اعلام خبر صادر نشدن روادید برای آل طالب، گفت: از وی برای شرکت در کنفرانس «مشارکت اسلام در استقرار صلح و ثبات» هم دعوت شده بود.

این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: عده ای تلاش می کنند ویزا ندادن به مبلغ افراطی وهابی را اقدامی منفی از سوی دولت هند توصیف کنند، اما برخی از ناظران، دلیل این کار را ترس از حمله به «آل طالب» (مانند آنچه برای «عائض القرنی» دیگر مبلغ وهابی در هند رخ داد) دانستند. همچنین اظهارنظرهای افراطی خطبای وهابی، حمایت آنان از برخی گروه های تروریستی مشغول نبرد در سوریه، می تواند در صادر نکردن روادید برای آنان موثر باشد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، پس از انفجارهای تروریستی بروکسل، افکار حاکم بر عربستان را که در تفکر جعلی وهابیت تکفیری ریشه دارد؛ زمینه ای برای پرورش افراط گرایی و تروریسم نامیده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار