طرح 2 هزار میلیارد دلاری رژیم سعودی برای دوره پسانفت!!

محمد بن سلمان از طرح کشورش برای تاسیس صندوق دو هزار میلیارد دلاری برای دوره پس از اتمام نفت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ به تازگی مصاحبه 5 ساعته ای با محمد بن سلمان - جانشین ولیعهد و وزیر جنگ رژیم سعودی - انجام داده است. بر همین اساس، جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی از طرح کشورش برای تاسیس صندوق دو هزار میلیارد دلاری برای دوره پس از نفت سخن گفت. 

بلومبرگ در این باره نوشت: این شاهزاده سعودی از طریق شورای امور اقتصادی و توسعه، ناظر بر وزارت های مختلفی مانند دارایی، نفت و اقتصاد عربستان است.

به نوشته بلومبرگ سخن از تشکیل این صندوق در زمانی مطرح می شود که ریاض سرگرم بررسی فروش سهام شرکت نفتی "آرامکو" در بورس در چارچوب طرح متنوع سازی منابع درآمد پس از کاهش 70 درصدی درآمد نفت از اواسط سال 2014 است.   

براساس ادعاهای مقامات ریاض، آل سعود در حال حاضر سرگرم خصوصی سازی بخش های دولتی در چارچوب بازسازی ساختار اقتصاد خود به منظور رهایی از وابستگی به نفت است که 90 درصد بودجه کشور را تشکیل می دهد. 

بلومبرگ پیشتر گزارشی درباره طرح عربستان برای دوره پس از نفت منتشر و پیش بینی کرد که ذخایر نفت این کشور 50 سال دیگر  پایان می یابد.

در همین حال، عربستان و کشورهای دیگر پژوهش هایی را درباره انرژی های جایگزین و تغییر الگوی مصرف از نفت و گاز به منابع تجدید شونده انرژی انجام می دهند. 

بلومبرگ همچنین نوشت، عربستان در تلاش برای تولید 54 گیگا وات انرژی پاک در سال 2040 میلادی است.

میزان مصرف عربستان از انرژی های تجدید شونده در حال حاضر 14 درصد مصرف جهانی است که تا سال 2040 میلادی به 19 درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
به همین خیال باش حضرت علیه انگلیس ببین اصلا میزاره شما تا دو سال دیگه رو ببینی تا برسه به پسا نفت!! سوسمار خورای نفهم کله کرمو احمق خفه شین واسه ما کلاس نزارین پدر سگای کثیف.
آخرین اخبار