سی ان ان: سقوط بهای نفت دامان عربستان و روسیه را گرفت+ عکس

به دنبال سقوط بهای نفت، عربستان سعودی و روسیه بودجه های دفاعی خود را کاهش دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان مانی، سقوط بهای نفت خام، روسیه و عربستان سعودی را برآن داشت هزینه های دفاعی خود را کاهش دهند. این دو کشور تولید کننده نفت، تاکنون هزینه های زیادی را صرف اهداف نظامی کرده اند. این درحالیست که داده های مؤسسه "آی اچ اس" نشان داد این دو کشور در سال جاری میلادی بودجه های نظامی خود را کاهش داده اند. بودجه دفاعی روسیه با کاهش 5.6 درصدی در مقایسه با سال قبل، در سال 2016 به 49.1 میلیارد دلار رسید. بودجه دفاعی عربستان سعودی نیز با کاهش 3.6 درصدی در سال 2016 به 45.9 میلیارد دلار رسید. بودجه دفاعی روسیه و عربستان سعودی در سال گذشته میلادی به ترتیب 51.5  و 47.6 میلیارد دلار بود.

"کریگ کافری،" تحلیلگر ارشد مؤسسه آی اچ اس اعلام کرد: کاهش بودجه های دفاعی دو کشور بیش از همه به دلیل سقوط بهای نفت است. نگرانی های امنیتی و دفاعی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است؛ زیرا امکان افزایش بودجه های نظامی وجود ندارد.

گفته می شود دولت روسیه به دلیل کاهش بهای نفت، در سال جاری میلادی با کسری بودجه 3 درصدی مواجه شود.

عربستان سعودی نیز به دلیل سقوط بهای نفت با مشکلات بودجه ای مواجه شده است. فروش نفت 75 درصد از درآمد این کشور را تأمین می کند.  عربستان در سال 2015 با حدود 100 میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شد؛ به همین دلیل در سال جاری میلادی دستور کاهش 14 درصدی در هزینه ها را صادر کرد. هزینه های دفاعی عربستان نیز با وجود وخامت اوضاع امنیتی در خاورمیانه –بخصوص یمن، سوریه و عراق -- کاهش یافت.

سی ان ان: سقوط بهای نفت دامان عربستان و روسیه را گرفت+ عکس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار