صدور بیانیه مشترک عربستان و اردن بر ضد ایران

سران عربستان و اردن با تکرار ادعاهای بی‌اساس بر ضد ایران، تهران را از ادامه سیاست های فعلی بر حذر داشتند.

صدور بیانیه مشترک عربستان و اردن بر ضد ایران به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، "محمد بن سلمان" -- جانشین ولی عهد عربستان و وزیر دفاع این کشور -- دیروز برای دیدار با "عبدالله دوم" -- پادشاه اردن -- وارد امّان شد. در این دیدار سران دو کشور با صدور بیانیه ای ضمن  تکرار ادعاهای مضحک، ایران را به مداخله در امور داخلی کشورهای حوزه خلیج فارس  متهم کردند.
 
در این بیانیه ادعا شده است: "ایران به تروریسم گرایش دارد. سیاستی که در حال حاضر ایران آن را در پیش گرفته است دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و برافروختن اختلافات فرقه ای است."
 
رجال سیاسی اردن و عربستان در تهدیدی پوچ و بی اساس ایران را از تداوم سیاست های فعلی بر حذر داشتند و مدعی شدند: "ایران با این سیاست مداخله جویانه، به درگیری ها و اختلافات در منطقه دامن می زند و آنها را عمیقتر می کند. ایران با این روش، صلح در منطقه را مورد هدف قرار داده است."

سفیر اردن در عربستان نیز در خصوص این بیانیه به روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" گفت: "اردن و عربستان سیاست های مداخله جویانه تهران را محکوم کردند. این موضع گیری بر ضد ایران نتیجه یک تصمیم آنی و زود گذر نبوده است. این اقدام مشترک مقامات اردن و عربستان دلالت بر روابط سرنوشت ساز دو کشور دارد."

در این بیانیه، دو کشور بر ضرورت افزایش همکاری در عرصه های نظامی، کشف اورانیوم و استفاده از انرژی هسته ای به منظور تولید انرژی برق تأکید کردند.

محمد بن سلمان در این سفر کوتاه مدت همچنین از تجهیزات نظامی جدیدی که اردن آنها را تولید کرده است بازدید کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اگر دولت مردان ما جلوی این اعراب رو نگیرن و جواب دندان شکن به انها ندهند . باید به ایرانی بودن انها شک کرد........اردن هم یه نفهم مثل عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
عزیزم مممممممممممممممممممم
همه اینها با 10000 هزار نفر نیروی ارتش به جهنم میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اردن و اسلحه ....!!!!!!!
Germany
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اردن پس تو هم اره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اره باو شما راس ميگى
آخرین اخبار