ابراز امیدواری آلمان در خصوص پایان یافتن بحران آوارگان

وزیر کشور آلمان در خصوص پایان یافتن بحران آوارگانی که به اروپا وارد می شوند، ابراز امیدواری کرد.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، "توماس دو مزیر،" وزیر کشور آلمان در سخنان خود به مناسبت آغاز فرآیند بازگرداندن آوارگان از یونان به ترکیه، در این باره گفت: من با احتیاط بسیار زیاد اعلام می‌کنم که نقطه اوج بحران آوارگان را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اعلام این مطلب افزود شمار آوارگانی که از اتریش وارد آلمان می شوند، در ماه مارس به رقم حدود 140 نفر در روز کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که این رقم چند ماه پیش، هزاران نفر در روز بود. اتریش نقطه اصلی ورود آوارگانی به آلمان است که بیشتر آنها از جنگ در سوریه می‌گریزند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان تحت فشار سیاسی شدیدی است که شمار آوارگانی را که به این کشور وارد می شوند، کاهش دهد. سال گذشته یک میلیون و 100 هزار آواره وارد خاک آلمان شدند و این موضوع باعث به وجود آمدن نگرانی‌های گسترده‌ای در خصوص هزینه‌های تحمیلی ناشی از ورود آنها به این کشور شد.

مرکل عقیده دارد موافقتنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه در خصوص حل بحران آوارگان باعث می شود آنکارا از مزایای سیاسی و مالی کافی برخوردار شود تا در ازای آن، آوارگانی را که وارد یونان شده‌اند از این کشور باز گرداند.

این در حالی است که بنا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی، شمار آوارگانی که به کشورهای اروپایی وارد می شوند بار دیگر پس از بازگشایی مسیرهای جدید، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. از جمله این مسیرهای جدید می توان به مسیر ورود آوارگان از لیبی به ایتالیا اشاره کرد.

دومزیر در این باره گفت: در صورتی که آوارگان از این مسیر (جدید) بار دیگر وارد شوند، ما نیازمند یافتن راه حل‌هایی همانند راه حل ترکیه و همچنین آغاز گفتگو با کشورهای شمال آفریقا خواهیم بود.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار