شهرکرد؛

امحای 16 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی

۱۶ هزار و ۲۸۸ كيلو گرم مواد غذايي فاسد و غیر بهداشتی، در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی، در استان چهارمحال و بختیاری امحا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی، ۱۸ هزار و ۴۹۸ مورد بازرسی از ۱۲ هزار و ۳۹۱ مركز تهيه،‌ عرضه و فروش مواد غذايي، ‌اماكن عمومي و بين راهي تحت پوشش انجام شد.
 
عبدالمجيد فدايي، با بیان اینکه از این تعداد بازرسی از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، 203 متصدی مربوطه به دادگاه معرفی شدند، افزود: افزود: ۳ مركز تهيه و توزيع مواد غذايي و دو مورد از اماكن عمومي نیز تعطیل شد.

وي،‌ با اشاره به برخورد با ۲۸۹ دستفروش دوره گرد در این مدت در استان، اضافه کرد: با توجه به تذكرات صورت گرفته، با متخلفين مطابق قانون برخورد گرديد.
 
فدایی، با اشاره به گشت های نوروزی کارشناسان بهداشت محیط در استان، گفت: در اين زمينه نيز ۸۰۶ مورد نمونه برداري از مواد غذايي سنتي و ۱۵۳ مورد نمونه برداري از موادغذايي صنعتي صورت گرفت.

گفتنی است: طرح بسیج سلامت نوروزی، همزمان باسراسر کشور، از ابتدای اسفند 94 تا 15 فروردین ماه جاری در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد. 

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.