شهرکرد؛ در سال ۱۳۹۴ صورت گرفت:

۳۱ مورد اهدای عضو به بیماران نیازمند

سال گذشته، در ۳۱ مورد عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری، ۲۷ كبد و ۵۴ كليه برای پیوند به بیماران نیازمند، جداسازی شد.

31 مورد اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسئول هماهنگ کننده تيم پيوند اعضای چهارمحال و بختياری گفت: در سال گذشته (۱۳۹۴)، ۳۱ مورد اهدای عضو بيماران مرگ مغزی، با رضايت خانواده هاي آنان در این استان انجام شد.

زهرا سياح افزود: بر این اساس، ۲۷ كبد و ۵۴ كليه از بيماران مرگ مغزي، جداسازي و به بيماران نيازمند پيوند، اهدا گردید.

وی اضافه کرد: از اين تعداد، ۱۰ مورد پيوند كليه در استان انجام و مابقي اعضای پيوندي، به استان هاي اصفهان و فارس ارسال شد.

سیاح، با بیان اینکه هزينه پيوند عضو از اهداء كنندگان زنده، به طور متوسط، حدود ۷۰۰ ميليون ريال است، گفت: كليه هزينه هاي اهداي عضو بيماران مرگ مغزی، از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمين مي شود.

وی، تعداد بيماران در ليست انتظار دريافت كليه در استان را ۲۰ نفر اعلام كرد و افزود: راه اندازي بخش پيوند كليه در چهارمحال و بختیاری، اقدام مهمي در ارائه خدمت به بيماران دياليزي است.

سئول هماهنگ کننده تيم پيوند اعضای استان چهارمحال و بختياری، در این خصوص گفت: بخش پيوند كليه مركز آموزشي درماني آیت الله كاشاني شهرکرد، آذر ماه سال ۹۳ تجهيز و راه اندازي شد و تاكنون ۱۲ عمل پيوند كليه با موفقيت در اين بخش انجام شده است.

سياح اظهار داشت: واحد پيوند عضو استان هم از سال ۱۳۸۲ به صورت رسمي و براساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، فعال شده و تا كنون از بيش از ۲۰۰ خانواده بیماران مرگ مغزي رضايت گيري و بيش از ۷۰۰ عضو به بيماران نيازمند اهدا گردیده است.

وی، درصد رضايت گيري از خانواده بيماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختياری را ۶۰ درصد اعلام کرد.

سياح افزود: چهارمحال و بختياری، از استان هاي برتر كشور در زمينه اهداء عضو، بر اساس جمعيت است که طی ۵ سال اخير در رده هاي اول تا سوم اهدای عضو قرار داشته است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.