رکورد بهای نفت پس از 6 ماه/ کاهش اندک بهای طلا

پس از انتشار گزارشهایی در خصوص کاهش ذخایر نفتی، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ، پس از آنکه شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی "گلدمن ساکس" اعلام کرد در حال حاضر بازار با کمبود عرضه نفت مواجه است، بهای طلای سیاه بیش از 3 درصد افزایش یافت. 

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 1 دلار و 51 سنت (معادل 3.3 درصد) به 47 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. از نوامبر سال گذشته میلادی (حدود 6 ماه پیش)، هم اکنون بهای نفت به بالاترین سطح رسیده است. بهای نفت خام برنت نیز با افزایش 1 دلار و 14 سنت (معادل 2.4 درصد) به 48 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید.

شرکت گلدمن ساکس اعلام کرد: "هم اکنون که تولیدکنندگان بزرگی همچون کانادا و نیجریه عرضه نفت را قطع کرده اند، بازار طلای سیاه با کمبود ذخایر مواجه شده است. بازار جهانی نفت برای نخستین بار پس از دو سال مازاد تولید، حالا با کسری مواجه شده است."

گلدمن ساکس همچنین دوران سختی را برای صنعت نفت پیش بینی کرد و گفت تولیدکنندگانی که با هزینه کمتر نفت تولید می کنند تا اوایل سال 2017 بازار را با مازاد تولید روبرو خواهند کرد.

بهای طلا نیز روز گذشته با اندکی کاهش همراه بود.  هر اونس طلا در بازارهای جهانی پس از  0.05 درصد کاهش، 1272.50 دلار معامله شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار