باسیل: بحران سوریه تنها با بازگشت آوارگان حل می شود

وزیرخارجه لبنان گفت بحران سوریه حل نخواهد شد مگر اینکه آوارگان به کشورشان بازگردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان که به نمایندگی از کشور متبوعش درنشست گروه بین الملی حمایت از سوریه (ISSG) در وین شرکت کرده بود، تاکید کرد: بحران سوریه حل و جنگ در آن متوقف نخواهد شد مگر اینکه آوارگان سوری به کشورشان بازگردند.

نمایندگان اعضای گروه بین الملی حمایت از سوریه (ISSG) که متشکل از 17 کشور و سه نهاد بین المللی است، روزهای (دوشنبه و سه شنبه) در وین پایتخت اتریش برای بررسی اوضاع در لیبی و سوریه تشکیل جلسه دادند.

نشست روز سه شنبه با موضوع سوریه به ریاست « جان کری » و « سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه برگزار شد و « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور یافت.

جبران باسیل بعداز شرکت در این نشست در کنفرانسی خبری، بر ضرورت ثبات در لبنان و صلح در سوریه تاکید کرد و گفت که ستون اصلی بازگشت ثبات به سوریه، بازگشت امن و توام با کرامت ملت آواره سوریه به کشورشان است.

وی خاطرنشان کرد: نمی توان از توقف درگیری ها و جنگ در سوریه و حل سیاسی بحران آن صبحت کنیم بدون اینکه به مساله بازگشت آوارگان بپردازیم و نمی توان از کمک های انسان دوستانه سخن گفت مگر اینکه این کمک ها برای آوارگان سوری باشد.

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه « سوریه بدون سوری ها ساخته نخواهد شد»، گفت: ما از ده میلیون سوری سخن می گوییم که از کشور خود مهاجرت کرده اند ، پس نمی توان از تحقق امنیت ، صلح و ثبات در سوریه سخن گفت اگر آوارگان سوری به کشورشان بازنگشته باشند.

جبران باسیل افزود: فراهم کردن شرایط لازم برای بازگشت امن آوارگان به کشورشان براساس معیارهای بین المللی و منافع کشورهای میزبان را در نشست وین درخواست کردیم و با این درخواست موافقت و به مفاد بیانیه اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم کشورها درک می کنند که چرا ما با اقامت دائم آوارگان سوری در لبنان و اعطای شناسنامه و هویت لبنانی به آنها موافقت نمی کنیم حتی اگر زمان میزبانی ما از آنها طولانی شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار