اتحادیه عرب حزب الله را گروه تروریستی خواند

اتحادیه عرب در پایان نشست روز جمعه خود حزب الله لبنان را گروهی تروریستی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، اتحادیه عرب روز جمعه در پایان  145 امين نشست خود در سطح وزرای خارجه عرب در قاهره، حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام کرد.

"وحید مبارک سیار،" معاون وزارت خارجه بحرین در این خصوص گفت: "مصوبه صادر شده از سوی اتحادیه عرب در بردارنده درج نام حزب الله به عنوان گروهی تروریستی است." وی در ادامه تصریح کرد: بجز لبنان، عراق و الجزایر که اعلام کرده اند در این خصوص ملاحظاتی دارند، درباره این تصمیم اجماع نظر وجود داشت.

از سوی دیگر، "جبران باسیل،" وزیر خارجه لبنان در این خصوص گفت: موضع لبنان درباره تروریستی خواندن حزب الله به سبب تطابق نداشتن این مصوبه با "معاهده عربی برای مبارزه با تروریسم" است.

اتحادیه عرب همچنین در بیانیه ای آنچه را که این شورا به ادعا مداخلات ایران در امور داخلی بحرین خوانده، محکوم کرد.  در این بیانیه ادعا شده است: مداخلات ایران در امور داخلی بحرین از طریق حمایت از تروریسم، آموزش تروریست ها، قاچاق سلاح و مواد منفجره، ایجاد اختلافات فرقه ای، ادامه سخنرانی ها در سطوح مختلف به منظور بی ثبات کردن این کشور و تأسیس گروه های تروریستی با حمایت مالی و آموزشی از سوی سپاه پاسداران و حزب الله لبنان همچنان ادامه دارد.
در بیانیه اتحادیه عرب همچنین ادعا شده است: مداخلات ایران با اصل حسن همجواری و دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها طبق اصول میثاق سازمان ملل و قانون بین الملل مغایرت دارد.
در ادامه ادعاهای اتحادیه عرب آمده است: این شورا از تلاش های دستگاه های امنیتی بحرین که موفق به خنثی سازی طرحی تروریستی در ژانویه  (دی ماه) شدند و توانستند اعضای آن را که از سوی سپاه پاسداران ایران و حزب الله حمایت می شدند، بازداشت کنند تقدیر می کند.

پیشتر نیز شورای همگاری خلیج فارس نام حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی درج کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار