بیزنس اینسایدر گزارش داد:

عرضه عمومی شرکت نفتی آرامکو بازار را به آشوب می‌کشاند!

عرضه عمومی شرکت نفتی آرامکوی عربستان، می‌تواند در دراز مدت برای شرکت‌های فعال در صنعت نفت خبر بدی محسوب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر؛ شرکت تحقیقاتی "برنستاین" در گزارش جدیدی اعلام کرده است عرضه عمومی شرکت آرامکو در بازار جهانی، که این شرکت را به باارزش‌ترین شرکت عمومی تبدیل خواهد کرد، تغییرات بزرگی به همراه خواهد داشت.

نخستین دلیلی که موسسه برنستاین برای این پیش بینی آورده است، این است که با عرضه عمومی، این شرکت سعی می کند تولید خود را به میزان بالاتری افزایش دهد و از این راه به شرکت ها و کشورهای کوچک‌تر تولیدکننده نفت آسیب وارد کند. این موضوع همچنین میزان متعادل استخراج نفت از سوی سعودی ها در پنج سال آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین با ارائه عمومی این شرکت، کنترل میزان تولید نفت از نظر رژیم سعودی خارج می شود و افزایش تولید نفت می تواند در نهایت باعث افزایش نوسانات بازار نفت شود.

ارائه شرکت نفتی آرامکو به صورت عمومی، بخشی از طرح عربستان 2030 است. این طرح که از سوی محمد بن سلمان ارائه شده است، قرار است وابستگی عربستان به نفت را کاهش دهد. در حال حاضر عربستان با مشکل جدی کمبود بودجه مواجه شده است و در تلاش است تا ایجاد تغییراتی، آینده ای با وابستگی کمتر به نفت پیش رو داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار