سمنان؛

قاچاقچی تاغ در سمنان دستگیر شد

یکی از قاچاقچیان تاغ در شهرستان سمنان با پیگیری های نیروهای یگان حفاظت در تاغزارها دستگیر شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت : نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سمنان، پس از پیگیری های شبانه روزی و گشت های مکرر در تاغزارهای سمنان، موفق به کشف محموله تاغ و دستگیری قاچاقچیان شدند.

علیرضا رهایی تصریح کرد: نیروهای حفاظتی شهرستان سمنان در قالب چند گروه پس از گشت های شبانه روزی در عرصه های دارای تاغ شهرستان سمنان و کمین در مناطق مختلف که آثار قطع تاغ و یا کوره های تهیه ذغال در آنجا کشف شده بود، موفق به متلاشی کردن باند قاچاق تاغ و دستگیری یکی از آنها شدند. 

رهایی با اشاره به اینکه چوب های کشف شده بیش از 4 تن تخمین زده شده که از تاغزارهای جنوب سمنان بوده است، گفت: متخلفان ، تحویل مراجع قضایی شدند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: مناطق کویری به دلیل خشکسالی، نیازمند گونه های گیاهی مقاوم هستند که همین درختان اندک باعث جلوگیری از بیابانزایی و هجوم شن‌های روان به مناطق مسکونی و روستاها می شوند و برخورد قاطع با متخلفان حوزه قاچاق چوب در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

قاچاق تاغ یکی از معضلات منابع طبیعی سمنان است که با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با بیابانزایی، مقابله با قاچاق گونه های گیاهی بیابانی به ویژه تاغ به طور جدی در دستور کار نیروی حفاظت و نیروی انتظامی استان سمنان قرار دارد.
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.