سمنان;

کشف محموله چوب‌های قاچاق تاغ در سمنان

با کشف این محموله یکی از قاچاقچیان چوب‌های تاغ نیز دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت : نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، پس از پیگیری‌های شبانه‌روزی و گشت‌های مکرر در تاغ‌زارهای شهرستان سمنان، موفق به کشف محموله تاغ و دستگیری قاچاقچیان شدند.
علیرضا رهایی اظهار داشت: نیروهای حفاظتی شهرستان سمنان در قالب چند گروه پس از گشت‌های شبانه‌روزی در عرصه‌های دارای تاغ شهرستان سمنان و کمین در مناطق مختلف که آثار قطع تاغ و یا کوره‌های تهیه زغال در آنجا کشف شده بود، موفق به متلاشی کردن باند قاچاق تاغ و دستگیری یکی از آن‌ها شدند.
وی با اشاره به اینکه چوب‌های کشف شده بیش از چهار تن تخمین زده شده که از تاغ‌زارهای جنوب سمنان بوده است، اضافه کرد: متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: مناطق کویری به دلیل خشک‌سالی، نیازمند گونه‌های گیاهی مقاوم هستند که همین درختان اندک باعث جلوگیری از بیابان‌زایی و هجوم شن‌های روان به مناطق مسکونی و روستاها می‌شوند و برخورد قاطع با متخلفان حوزه قاچاق چوب در این منطقه در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: قاچاق تاغ یکی از معضلات منابع طبیعی سمنان است که با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با بیابان‌زایی، مقابله با قاچاق گونه‌های گیاهی بیابانی به‌ویژه تاغ به‌طور جدی در دستور کار نیروی حفاظت و نیروی انتظامی استان سمنان قرار دارد.
انتهای یپام / ه

برچسب ها: کشف ، تاغ ، سمنان ، قاچاقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.