باهنر در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

سوءاستفاده بعضی‌ها یک صدم مدیران کشور است/مقدم جلیلی مبارک؛ معرفی گزینه جدید از سوی اصولگرایان منتفی نیست

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سوءاستفاده بعضی‌ها یک صدم مدیران کشور است.

تروریست‌ها قصد به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه را دارندبه گزارش خبرنگار احزاب وتشکل های سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز 21 تیرماه برگزارشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه با توجه به حضور شما در دوره‌های گذشته در هیئت رئیسه مجلس به نظر شما موضوع فیش‌های حقوقی نجومی به کدام دولت برمی گردد و علت این عارضه را چه می‌دانید؟ گفت: هر کار اداری و سازمانی بزرگ هر از چند گاهی با یکسری اشکالات و مسائلی مواجه می‌شود والبته در هر جامعه‌ای ممکن است ناهنجاری‌ها، جرم‌ها و تخطی هایی ایجاد شود. فکر می‌کنم مهمتر از اصل موضوع مسئله برخورد با موضوع است زیرا فضای کشور نسبت به گذشته عوض شده است. 

**در فضای اطلاع رسانی و مجازی کشور از کاه، کوه می‌سازند

وی در ادامه افزود: زمانی شایعاتی درباره ما مبنی بر اینکه سلطان چای هستیم یا پسرش لباس هزار دلاری بر تن می‌کند و ... پخش شده بود اما در آن هنگام پسر من چهار سال بیشتر نداشت و ما هم نسبت به این موضوع‌ها حساس نبودیم زیرا این گونه خبرها را مطرح می‌کردند و مردم هم از صحت آنها مطلع بودند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه بیان کرد: در حال حاضر فضای اطلاع‌رسانی و فضای مجازی آن قدر پرحجم و پرتوان است که می‌تواند از کاه کوه بسازد و از جهتی می‌تواند مثبت باشد و حساسیت‌ها را برانگیزد و مسئولین را وادار کند برخوردهای جدی‌تر و سریع‌تر و روشن‌تری را انجام دهد و همچنین نتیجه کارهایشان به اطلاع مردم و افکار عمومی برساند.

**سوءاستفاده بعضی‌ها یک صدم مدیران کشور است

باهنر تصریح کرد: عارضه فیش‌های حقوق نجومی ریشه های مختلفی دارد و بهترین تعبیرات را مقام معظم رهبری در روز عید فطر بیان کردند که یک عده‌ای حقوق نجومی گرفتند و مبناهای قانونی آن را هم پیدا کردند اما خلاف قانون است. از همه مهمتر در کشور ما 50 تا 100 هزار مدیر وجود دارد و شاید سواستفاده‌ برخی‌ها به اندازه یک صدم مدیران کشور نباشد از این رو نباید به تمامی مدیران کشور ظلم شود چرا که مدیران پاکدست زیادی در کشور هستند.

باهنر در ادامه افزود: عده‌ای با یافتن پایه‌های قانونی، حقوقهای نجومی برای خود تصویب کردند و عده‌ای نیز از طرق غیرقانونی این کار را انجام دادند. البته این تعداد، عده‌ قلیلی هستند و تعداد مدیران پاک‌دست ما بسیار زیاد است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه بیان کرد: چندین بار نظام هماهنگ پرداخت ها تصویب شده اما بعد از تصویب نشتی‌ها و راه گریز ها در آن پیدا شده متاسفانه کسانی که اهل سواستفاده بوده توانستند از ان بهره ببرند اما باید جلوی روزنه‌های نشت را گرفت. با توجه به بیانات رئیس دولت و معاون اول آن وعده‌هایی دادند و مجلس هم باید در این زمینه کمک کند و آنجایی که قانون نشت دارد را اصلاح کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: خاطیان این کار تکلیفشان مشخص است آنهایی که قانونی عمل کردند باید پول را به بیت‌المال برگردانند و حتی باید از مسئولیت کنار گذاشته شوند و کسانی هم که غیرقانونی اموال دولتی را تصرف کردند باید محاکمه و مجازات شوند. 

باهنر اظهار داشت: تروریست ها قصد به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه را دارند و از پول و سرزمین مسلمانان برای اهداف خود استفاده می کنند و متاسفانه حکام خود فروخته ی کشور های اسلامی که جنابت های فجیع انجام می دهند از طرف ما محکوم هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه افزود: از طرفی این اقدام ها می تواند خیری در ان باشد زیرا حکومت هایی که سالها پشت نقاب تزویر و دروغگویی خودشان را حامی منافع مسلمین جهان می دانستند امروز دیگر رسما و علنی با غده ی سرطانی یعنی رژیم صهونیستی دست در دست هم بودن خودشان را آشکار و اعلام کردند همه ی قدرت و توانشان را به کار می گیرند تا در راس قدرت بمانند.حتی به قیمت به خون کشیدن کودکان وزنان و مردان بی گناه وبی تقصیر که فقط می خواهند زندگی کنند.

**تروریست‌ها قصد به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه را دارند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه بیان کرد: امیدواریم همه ی این تلاش ها آخرین میخ هایی باشد که به تابوت خودشان می کوبند و امیدواریم روشنگری ها سرنوشت این رژیم های خون خواه را روشن کند.

باهنر در ادامه با اشاره به درگذشت مرحوم دادمان فرزند شهید دادمان گفت: این اتفاق فاجعه تاسف باری بود زیرا وی فرزند برومند انقلاب و پسر شهید دادمان بود اما مسئله ی ترور بیولوژیکی که مطرح شده درحال پیگیری است.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و کارشکنی‌هایی که اخیرا طرف غربی انجام داده است گفت: مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام همواره حاشیه‌هایی داشته و خواهد داشت. گفتگوهای برجام یک جنگ نرم جدی است و طبیعی است که هر طرف مذاکره تلاش می‌کند که بیشترین منافع را نصیب خود کند و بیشترین ضربه را به رقیب بزند که منافعش حفظ شود. مقام معظم رهبری بارها فرمودند طرف مذاکره  با ایران قابل اعتماد نیست نه تنها حرف‌هایشان بلکه امضاهایشان هم قابل اعتماد نیست و بارها امضا کردند و بعد زیر آن زدند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه می‌تواند سناریو‌های مختلف قابل تصور باشد گفت: سناریوهای نانوشته بین اعضای 5 +1 بوجود آمده است و در مذاکرات هم به همین گونه بوده که فرانسه مدعی بود و در حال حاضر هم همین روند ادامه دارد و مرکل حرف‌های بی‌ربط می‌زند، اوباما ان را تکذیب می‌کند و خودشان برای خودشان پلیس بد و خوب و مجری بد و خوب بوجود می‌آورند و نمی‌خواهم دنبال توهم توطئه باشم ولی این سناریو است که بین خودشان تقسیم کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه افزود: ما باید در این شرایط هوشیاری را همواره حفظ کنیم و معتقدم برجام تصویب شده می‌تواند در اجرا یک نتیجه برد برد داشته باشد و فکر می‌کنم که طرف مذاکره ما هم همین تحلیل را داشته باشد زیرا اگر این تحلیل را نداشته باشد امضا نمی‌کرد و اگر ما هم این تحلیل را نداشتیم امضا نمی‌کردیم. باید از این مسیر مراقبت کرد که برجام تبدیل به برد باخت نشود.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط بارها گفته‌ایم که ما یک جنگ برد باخت با آمریکا و هم پیاله‌هایش را از سال 42 شروع کردیم و آن زمان که امام خمینی (ره) مقوله حکومت اسلامی را مطرح کردند 52 سال از آن می‌گذرد و ما می‌توانیم از خودمان و رقبا سوال کنیم، در این سال‌ها که همواره نبرد بوده در این مجموعه جنگ کی برده و کی باخته است. ما تجربه مبارزه جدی با اتکای قدرت ملی خودمان را داریم و تا کنون هم از ان سود بردیم و همچنین در جنگ اقتصادی دوران انقلاب و دفاع مقدس هم به این صورت بود و مطمئنا ایران اسلامی در سال 95 ضعیف‌تر از سال 42 نیست و مطمئنا هم آمریکا قدرتمندتر از ان سال‌ نیست و اگر قرار باشد رقیب ما مذاکره برد برد را به برد باخت تبدیل کند طرف بازنده خود رقیب است زیرا قرار ما این نیست مذاکره برد برد را به برد باخت تبدیل کنیم.

**قبول ندارم، طرف مقابل توطئه‌ برهم زدن برجام را دارد

باهنر تصریح کرد: قبول ندارم، طرف مقابل توطئه‌ برهم زدن برجام را دارد، ولی از اینکه از برجام منافعشان افزون کنند و منافع ما را کاهش دهند حتما همچنین کاری وجود دارد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در رابطه با تشکیل حزب فراگیر و مباحث طرح شده پیرامون پارلمان اصول‌گرایی گفت: تلاش ما بر این است که گام‌هایمان رو به جلو باشد و تشکیل دو سه و چهار حزب فراگیر در بین جریانات مختلف از ارزوهای من است  وهمواره این تلاش را انجام دادم البته موانع هم وجود دارد که باید رفع شود. اما فکر می‌کنم اگر انتخابات مجلس دهم را مثال بزنیم قدم‌های خوبی به سمت حزب فراگیر برداشته‌ایم که هم اصول‌گرای به انسجام خوبی رسیدند و هم اصلاح‌طلبان توانسته‌اند این کار را انجام دهند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: انتخاب کشور به سمت انتخابات حزبی نزدیک شده است اما هنوز فاصله زیادی با حزب فراگیر داریم مثلا در تهران عموما مردم به دو حزب رای دادند و کاری به کاندیداها نداشتند. کسانی که در تهران رای آوردند سوپری محلشان هم شاید آنها را نشناسند اشکالی هم ندارد ولی لیست‌ها باید افراد قدرتمند را در لیست جای دهند. نتیجه انتخابات نشان داد لیست امید اصلاح‌طلبان اگر چه فراکسیون قدرتمندی را تشکیل داده است اما فراکسیون اقلیت‌اند و ما همه اینها را به فال نیک می‌گیریم و تلاشمان این است که به سمت حزب فراگیر حرکت کنیم.

**ممکن است اصولگرها برای انتخابات 96، 20 کاندید داشته باشند

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی گفت: کسانی که رسما اصلاح طلب باشند و کاندید شوند مقدمشان را گرامی می‌داریم اما از آنها حمایت نمی‌کنیم ولی کسانی که در جرگه اصولگرایی هستند ما آنها را بررسی می‌کنیم. ممکن است اصولگرها 20 کاندید داشته باشند اما باید ضوابطی انجام شود که همه این‌ها به یک نفر برسند.

باهنر تصریح کرد: اگر قرار باشد این 20 کاندید شوند و در آخر 18 نفر از آنها باقی بمانند این یعنی شکست و در حال حاضر ما از حضور همه کاندیدها استقبال می‌کنیم و کاندیدهای اصلاح طلب به عنوان رقیب برای ما محترم هستند و کاندیدهای اصولگرا هم برای ما قابل احترام‌اند به شرط اینکه در رقابت درون حزبی به یک نفر برسند و مقدم آقای جلیلی را هم در همین راستا گرامی می‌داریم و البته معرفی گزینه جدید از سوی اصولگرایان منتفی نیست.

وی در ادامه افزود: حزب تشکیل دادن در کشور ما صفر و صد نیست که بگوییم دیروز نیست و الان هست. ما داریم به سمت حزب فراگیر می‌رویم و امیدواریم برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم حزب فراگیری در کشور داشته باشیم و ائتلافی که در انتخابات مجلس زیر نشر جامعه روحانیت تشکیل شد ائتلاف خوبی بود و همه به آن متعهد و پایبند بودند. معتقدم که اگر به تصمیمات آن جلسه و قدم‌های خوبی که آنها به سمت حزب فراگیر برداشتند ادامه دهیم احتمال تشکیل حزب فراگیر وجود دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با احتمال یک دوره شدن ریاست جمهوری روحانی افزود: حداقل دو رئیس جمهور قبل از روحانی در دوره دوم بیش از دوره اول رأی آوردند اگر قرار باشد که روحانی دوره بعد رأی کمتری بیاورد این یعنی باخت  و دولت یازدهم لابد می‌داند لازمه این امر آن است که مسئله رکود را دست کم در افکار عمومی حل کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما توقع نداریم که یکساله انقلاب شود ولی باید در افکار عمومی روزنه‌های امیدی برای حل رکود شکل گیرد آن هم نه با مذاکره و سخنرانی بلکه باید احساس شود و بعضی از پارامترها با احساسشان فرق دارد مثلا امنیت و احساس امنیت باهم فرق دارد. دولت‌ها باید هر دو را حل کنند چند روز پیش مزاحی کردم که دولت از رکود عبور کرده و وقتش است ملت هم عبور کنند و فکر می‌کنم دولت بتواند این کار را انجام دهد.

باهنر اظهار کرد: بنده به عنوان کسی که 7 دوره در مجلس حضور داشتم به صورت کلی بگویم که دوره نمایندگی هرچه تکرار شود برای یک نفر مفیدتر است و علت تجربه است. نمایندگی شغلی است که تا کسی این شغل را نداشته باشد و حداقل شش ماه از آن نگذشته باشد آن را درک نمی‌کند برای همین است که برخی بعد از 7 ماه از نماینده شدنشان پشیمان می‌شوند، زیرا آنها فکر می‌کردند می‌توانند تحولی ایجاد کنند ولی زمانی که وارد کار می‌شوند، نمی توانند این کار را انجام دهند.

وی گفت: متأسفانه دو سوم نماینده‌ها در دوره‌های مختلف عوض می‌شوند و در دوره‌ای مثل مجلس دهم سه چهارم آنها عوض شد و من این تغییر را مفید نمی‌دانم و مجلس دهم این مشکل را دارد ولی این مجلس ظرفیت یک مجلس کارآمد را دارد و من هم وظیفه خودم می‌دانم که به مجلس کمک کنم تا در راستای آن به دولت کمک شود و مطالبات مردم برآورده شود و من خود را رقیب اصلاح طلبان نمی‌دانم و درحال حاضر زمانی است که رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود. همچنین برخی می‌پرسند برای انتخابات ریاست جمهوری چه برنامه‌ای دارید میگویم هنوز زود است زیرا باید تا اسفند کار کرد و اسفندماه به این موضوع ورود خواهم کرد.  

**در حال حاضر فضای کشور انتخاباتی نیست و از رسانه‌ها هم می‌خواهم که فضا را انتخاباتی نکنند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان جوان‌ فکر برای عبور از روحانی اظهار داشت: جوان فکر خیلی وقت است که از روحانی عبور کرده است و اصلا به روحانی نرسیده بودند که بخواهند عبور کنند. اما اگر توصیه وی به اصلاح طلبان است دیگر بحث فرق می‌کند. در حال حاضر فضای کشور انتخاباتی نیست و از رسانه‌ها هم می‌خواهم که فضا را انتخاباتی نکنند زیرا هنوز 14 ماه از عمر دولت باقی مانده است و باید مشکلات را حل کرد. در زمان انتخابات رقابت می‌کنیم و از طرف جامعه مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گویم از دی ماه به بعد موضوع را بررسی می‌کنیم. 

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در رابطه با حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات 96 گفت: ما برای اینکه از روحانی حمایت می‌کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم و باید ببینیم که دولت در ماه‌های آتی عملکردش چگونه است. ممکن است 30 نفر در لیست باشند و روحانی هم یکی از این 30 نفر باشد اینکه می‌گوییم تا چند ماه دیگر گزینه معرفی می‌کنیم بنایش این نیست که اوضاع را رصد نمی‌کنیم بلکه ما هر روز موضوعات را رصد می‌کنیم ولی اینکه در تصمیم نهایی از چه کسی حمایت می‌کنیم را در زمان معین اعلام می‌کنیم.

**مگر احمدی نژاد می‌خواهد کاندید شود

باهنر در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد نیز در لیست 30 نفر حضور دارد گفت: مگر احمدی نژاد می‌خواهد کاندید شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در پاسخ به سوالی که آیا منظورتان از کاندید نشدن، رد صلاحیت احمدی نژاد است گفت: تأیید صلاحیت کار حاکمیتی است و اصلا کار حزبی نیست و ما نباید دخالت کنیم. اگر حزبی بخواهد رقبایش براساس صلاحیت نگرفتن رقیبانش کار کند ضعیف است و بنده در رابطه با رد صلاحیت هیچ کس نمی‌توانم صحبت کنم. ما رقابت‌هایمان را مبنای فعالیت‌ها تعیین نمی‌کنیم بلکه به گونه‌ای کاندید معرفی می‌کنیم که رأی بیاورند.

وی در رابطه با تشکیل فراکسیون سوم در مجلس اظهار داشت: عده‌ای در مجلس مردد هستند و ممکن است در بعضی مباحث هم اصلاح طلب‌ها به اصولگرایان نزدیک باشند و برای همین می‌خواهند فراکسیون سومی را تشکیل دهند. اما توصیه من این است که مجلس دهم دو فراکسیونی باشد. در کل مجالسی که سه فراکسیونی هستند اکثریت مطلق را داشته باشند مشکلی ندارند اما اگر هیچ کدام اکثریت نداشته باشند فراکسیون سوم تعیین کننده می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار