زنجان؛

شیت روستای زیبا در دل طارم

روستای شیت دربهار همچون نگینی سبز در دل طارم خودنمایی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛روستای شيت يكی از روستاهای گردشگری شهرستان طارم است که در زيبايی و داشتن فضايی آرام و لطيف به بهشتي بی مانند شبيه است.
 
این روستا از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان می‌باشد و  جزو روستاهای نمونه گردشگری و دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است.
 
بخشی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری روستا، چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری شیت است.
 
این روستا در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد.
 
مي توان سرسبزی و طراوت اين روستا را از كيلومتر ها دورتر احساس كرد و ديد، باغستانهای انار و گيلاس، زيتون و گردو و نهر آب كه از كنار روستا و از ميان دو كوه بلند قامت آن عبور كرده نمایانگر بهشت برای مسافر این دیار است.
 
ساختار معماري روستاي شيت بسيار ديدنی است، روستايي كه در پايه كوهي بنا شده و خانه هاي كاه گلي قدم بر دوش يكديگر گذاشته و تا اوج كوه سر بلند كرده اند.
 
هوای پاك و عاری از آلودگی و مناظر زیبا و سرسبز و از طرفی وجود امکانات رفاهي توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرده است و هر ساله پذیرایی صدها گردشگر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.


در روستای شیت محصولات کشاورزی زیادی کشت می شود.
 
عمده محصول باغات این روستا گیلاس ، انار ، انجیر ،زیتون ،خرمالو ، گردو، فندوق ، انارترش ، انگور ، ازگیل ، زالک ، کدو حلوایی ، سیب ، گلابی ، آلو ، زردآلو ، هلو ، گوجه سبز ، گوجه طلایی ، گوجه فرنگی و ...
 
این روستا که به منطقه گیلاس ها نیز معروف است  امسال  شاهد برگزاری جشنواره گیلاس بود که گردشگران زیادی را به خصوص از استانهای گیلان ، آ ذربایجان شرقی، اردبیل و قم  را مهمان روستای شیت طارم کرد.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: شیت ، روستای ، زیبا ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.