اصفهان؛

برگزاری سومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی استانهای کشور در اصفهان

سومین همایش بزرگ اتحادیه مطبوعات محلی استانهای سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،این همایش یک روزه امروز با حضور 350 نفر از مدیران مسئول و سردبیران نشریات محلی از 31 استان کشور به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار شد.
همایش اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور در راستای فعالیت های رسانه ای و تعامل شهرداری اصفهان با رسانه های مختلف در سطح ملی و محلی و با هدف ایجاد انسجام و همدلی در بین مطبوعات محلی استان های کشور و آشنایی آنها به رفتار صنفی و انتقال اینگونه ‏تجربیات برگزار شد.
مدیران و مسئولان رسانه های محلی در سومین همایش بزرگ مطبوعات محلی استان های کشور، با امضای بیانیه ای با عنوان طرح 'حمایت از خرید کالای ایرانی' حمایت و پیروی خود را از منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام و بر لزوم خرید و استفاده از کالاهای ایرانی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
اعضای اتحادیه مطبوعات محلی استانهای کشور در پایان این همایش از مکان های تاریخی، جاذبه های توریستی و پروژه های عمرانی بزرگ شهر اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این همایش گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند تا یارانه های مطبوعاتی واقعی تر بدست مطبوعات برسد.
سعید الفتی افزود:این وزارتخانه برنامه های خوبی در زمینه اختصاص یارانه واقعی به مطبوعات دارد.
الفتی با ابلاغ سلام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات محلی، گفت: این وزارتخانه توجه ویژه ای به تقویت رسانه های محلی و بویژه مطبوعاتی که در نقاط دور افتاده کشور بصورت جهادی فعالیت می کنند، دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز گفت: اسلام به دنبال راوی و خبرنگار عادل، متدین، بی غرض و بی آلایش است که هدفش تنها خدمت رساندن به جامعه اسلامی باشد و اخبار را به درستی تحویل دهد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه هر خبری نباید در جامعه منتشر شود، گفت: خبر اگر درست هم باشد باید انتشارش به نفع جامعه باشد.
شهردار اصفهان نیز در سومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی استانهای سراسر کشور، گفت: باتوجه به ارتباط نزدیک با جامعه و بررسی موضوعات جزیی جامعه ، نقش مطبوعات و رسانه های محلی در آگاهی بخشی به مردم از مطبوعات سراسری موثر تر است.
مهدی جمالی نژاد اظهارکرد: باید برای برون رفت روزنامه های محلی از چالش مسائل مالی چاره ای اندیشیده شود.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه در خبرنگاران و رسانه ها، گفت: شهرداری اصفهان هم باید در آینده از عرصه فعالیت در مطبوعات خارج شود و فقط از مطبوعات فعال در شهر پشتیبانی و حمایت کند.
هشت روزنامه محلی و 350 نشریه شامل هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه در استان اصفهان از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مجوز فعالیت دارند.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.