بیانیه وزارت خارجه مصر در خصوص سخنان جنجال‌برانگیز سامح شکری

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای، اظهارات منتسب به سامح شکری را در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روزنامه مصری رای الیوم، وزارت امور خارجه مصر، تحریف عمدی سخنان سامح شکری، وزیر خارجه این کشور، در جمع دانشجویان را از سوی برخی رسانه‌ها محکوم کرد.

 این وزارت خانه در بیانیه‌ای، از همه خواست سخنان سامح شکری در دیدار  با دانشجویان را بشنوند تا مطمئن شوند پاسخ مطرح شده از سوی شکری به هیچ وجه به کشتار کودکان بی‌گناه فلسطین اشاره نمی‌کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه مصر، پاسخ سامح شکری، پاسخی نظری و کلی بوده است که به تفسیر دلایل تروریستی توصیف نکردن جنایات رژیم صهیونیستی از سوی جامعه جهانی می‌پردازد. شکری به نبود قانونی بین‌المللی در خصوص مشخص کردن تعریف تروریسم اشاره دارد؛ زیرا میان مضمون قانونی و سیاسی اصطلاح تروریست اختلاف بین‌المللی وجود دارد.

در این بیانیه همچنین بر حمایت کامل مصر از حقوق فلسطینیان تاکید شده است و توجه به مسئله فلسطین در راس مسائل سیاست خارجه قاهره برشمرده شده است.

سامح شکری در پاسخ به پرسشی در جمع دانشجویان گفت: مادامی که توافقی بین‌المللی در تعریف مشخص تروریست وجود ندارد، نمی‌توان کشتار کودکان فلسطینی به دست اسرائیل را اقدامی تروریستی دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار