رحیم‌پور ازغدی:

زبان بعضی انقلابیون دهه 60 عوض شده و در زمین بازی دشمن فکر می‌کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زبان بعضی انقلابیون دهه 60 عوض شده و در زمین بازی دشمن فکر می‌کنند، برخی خیال می‌کنند این افراد جاسوس هستند اما اینگونه نیست.

زبان بعضی انقلابیون دهه 60 عوض شده و در زمین بازی دشمن فکر می‌کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رحیم پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه در همایش تسخیر لانه‌های جاسوسی مجازی استکبار جهانی که امروز یکشنبه 25 مهر ماه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز در فضای اینترنت و سایبر منتظرش بودیم و نه نیاز انقلابی و فرهنگی ما بلکه نیاز ملت‌های مقاومت در برابر دیکتاتور رسانه‌ای است گردان‌های آگاهی بخش در فضای مجازی بوده و هست. 
 
وی افزود: امروز دوستانی که وارد عرصه مبارزه آگاهی بخشی می‌شوند عملا خطی را می‌شکنند که به وجود آورندگان فضای سایبر گمان می‌کردند آن خط هرگز شکسته نمی‌شود. 
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز دوستانی که وارد عرصه مبارزات آگاهی بخشی می‌شوند عملا خطی را می‌شکنند که به وجود آورندگان فضای سایبر گمان میکردند آن خط هرگز شکسته نمی‌شوند و دیکتاتور رسانه‌ای در دوره جدید صد درصدی خواهد شد.

رحیم پور ارغدی اظهار داشت: صاحبان کمپانی‌های صهیونیستی در جهان اعلام می‌کردند که فرهنگ لیبرال دموکراسی به کمک همه نهادهای جهانی و قومی منتشر خواهد شد، تحت پوشش جهانی سازی و غربی سازی جهان تعقیب می‌شد.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان با واکنش قدرتمند مواجه و متوجه شدند اگر تیپ های مقاومت در سراسر جهان تشکیل شود و با بخشهای دیگر جهان دست به دست دهند، با رویکردهای مختلف سرنوشت افکار عمومی متفاوت خواهد شد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه از اساس سلطه در گروی ناآگاهی نگه داشتن افکار عمومی است، خاطر نشان کرد: زمانی ایران در اختیار آمریکا و صهیونیست بود، رسانه های انقلاب در حد دیوار نویسی، شعار نویسی و توزیع چند اعلامیه و نوار کاست بود، در حالی که رسانه هایی که از طرف سرمایه داران آمریکا کنترل می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام آگاهی بخشی جبهه سلطه ضد آگاهی است، اظهار داشت: باید بدانیم که امروز هنوز به لحاظ تکنولوژی با رسانه دشمن قابل مقایسه نیستیم، نه تنها اینترنت با اهداف نظامی از ارتش آمریکا مشغول اشغالگری بوده بلکه با اهداف سیاسی، اقتصادی و نظامی اهداف خود را دنبال می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: برخلاف فاشیستها، نازی ها و کمونیست ها که فضا را می بستند جهان سرمایه داری هوشمندانه عمل می کند به طوری که از هزاران موج مخابراتی یک موج مخابره می شد.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: امروز در فضای مجازی خصوصا در هالیوود کاملا تک صدایی است و این موضوع همان هژمونی نام دارد یعنی گفتمان واحد از مرکزیتی واحد کنترل می‌شود و رنگ و لعاب تکثر به خود گیرد، بنابراین کسانی که عقلشان به گوششان است فریب می‌خورند.

وی افزود: امروز می توان فضای مجازی را دو قطبی کرد، اما باید گفت فقط انقلاب اسلامی است که ظرفیت دو قطبی بودن را دارا می باشد، لذا اگر مطالب درست بسته بندی و منتشر شود می‌توان به سرعت فضای جهان را تغییر داد.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: اینترنت برای نهاد هایی که دارای تولید ضعیف هستند دارای صدمات بیشتری است، اما با این حال می‌توان جاده را دو سویه کرد و نباید فراموش کرد که این کار بسیار هزینه بر است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز دشمن شمشیر را از رو نمی بندد بلکه با استفاده از لبخند سعی می کند که افراد علیه خودشان بیندیشند تا کنترل افکار را به دست بگیرند.

وی گفت: ما به لحاظ بنیه های بالقوه باید از جهانی شدن فرهنگ و رسانه استقبال کنیم، اما باید دانست بالقوه بودن بیش از امر بالفعلی است، بالقوه ها برای آن که بالفعل شوند باید هزینه بسیاری را پرداخت کنند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: سازوکار موتورهای جست‌وجوگر در فضای مجازی ایدئولوژیک است و کاملا با پیش‌فرض و هدف عمل می‌کند. برنامه‌هایی که آنها در فضای مجازی پیگیری می‌کنند شامل چند چیز می‌شود از جمله اینکه نخبگان را کنترل کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عبارت قلم از شمشیر نیرومند است درست‌ترین جمله است. اگر 10 رسانه موثر را فعال کنیم کار هزاران شمشیر را خواهد کرد.

وی ادامه داد: زبان بعضی انقلابیون دهه 60 عوض شده و در زمین بازی دشمن فکر می‌کنند، برخی خیال می‌کنند این افراد جاسوس هستند اما اینگونه نیست بلکه آنها تن به سرکردگی دشمن داده‌اند.

رحیم پور ازغدی گفت: واقعگرایی غیر از واقع‌بینی است، واقع‌بینی یعنی دیدن درست واقعیت اما آرمانگرا بودن یعنی رئالیسم در تحلیل و ایدئالیسم در روش. ما باید در حوزه نظر و تحلیل رئالیسم باشیم اما در حوزه عمل ایدئالیسم باشیم و کسانی که معتقد بودند که امام آرمان‌اندیش است آنها در اهدافشان شکست خوردند.

وی افزود: طی 150 سال استعمار ستیزی ایران همه نهضت ها با شکست روبه رو شد، اما تنها نهضتی که به پیروزی رسید نهضتی بود که به تکلیف اندیشید نه به نتجه.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در فضایای سال 88 توئیتر نیازمند تغییراتی بود از این رو تمام فضای مجازی بر آمریکا بسته شد همچنین در انگلیس هم که دوسال گذشته شورشی صورت گرفت فضای مجازی مسدود شد چراکه فکر می کردند از فضای مجازی علیه خودشان استفاده می شود. 

وی ادامه داد: اگر امروز داعش می تواند یارگیری و عضوگیری کند در واقع توانسته از فضای مجازی به خوبی استفاده کند، اما باید دانست استفاده از فضای مجازی جبهه ای قابل توسعه است که نیاز به شجاعت و عقلانیت انقلابی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار