سراج مطرح کرد؛

آمريكا به‌دنبال موقعيت ايران براى دستيابی به برترى در سياست جهانى

یک فعال سیاسی کشور گفت: موقعيت جغرافيايي ايران موقعيتى استثنايي در جهان ايجاد كرده بود و امريكايي ها براى دستيابي به برترى در سياست جهانى نيازمند موقعيت ايران بودند.

آمريكا به‌دنبال موقعيت ايران براى دستيابی به برترى در سياست جهانىبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا سراج از فعالان سياسي كشور در همايش تسخير لانه هاى جاسوسي مجازى استكبار جهانى كه امروز يكشنبه ٢٥ مهرماه در دفتر مركزى شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى برگزار شد اظهار داشت: ايران نقش مهم و ويژه اى در سياست هاى راهبردى امريكا قبل از انقلاب داشت.

وى افزود: موقعيت جغرافيايي ايران موقعيتى استثنايي در جهان ايجاد كرده بود و امريكايي ها براى دستيابي  به برترى در سياست جهانى نيازمند موقعيت ايران بودند. 

سراج با بيان اينكه ايران قبل از انقلاب چكشي در عقبه اعراب در مقابل اسراييل بود خاطرنشان كرد: در آن زمان ايران وظيفه داشت شريان نفت را براى غرب هدايت كند  و از نظامهاى دست نشانده حمايت كند بنابراين اين موقعيت ممتاز مهمترين موقعيت در حوزه منافع حياتى امريكا بود.

وى با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامى تغييرات شگرفي را با خود به همراه داشت، يادآور شد: انقلاب، ايجاد گفتمان سلطه ستيز مبتنى بر جهان مستضعفين و مناسبات بين الملل را دچار تغيير كرد و باعث شد امريكا براى مهار آن دست به اقدامات مختلفي بزند.

سراج گفت: امريكا تمام توان خود را براى ايجاد شورش در ايران متمركز كرد لذا كوشيد با نقشه اى توجيه شده و پشتيبانى مالى ، ايران را از فارس تا خليج فارس تجزيه كند كه همزمان با اين اقدام جريان كُردى هم فعاليت خود را آغاز كرد.

وى تاكيد كرد: تقريبا شورشهاى قومى ساماندهى شد و امريكا مطمئن بود كه در اين شرايط ايران به بن بست خواهد رسيد اما خوشبختانه نيروهاى مردمى توانستند اين موج ايجاد شده از سوى امريكا را مهار كنند.

سراج خاطرنشان كرد: امريكا با اشغال لانه جاسوسي قصد  قدرتنمايي  به ايران داشت بنابراين تمركز خودرا بر روى عمليات دلتا محصور كرد اما وقتى اين عمليات با شكست مواجه شد مجددا امريكا سعى كرد شكست طبس رابا كودتا عليه ايران جبران كند.

وى با بيان اينكه امريكا ٢٤ كودتا عليه ايران انجام داد و همه آنها با شكست مواجه شدند يادآور شد: مهمترين كودتاى امريكا عليه ايران كودتاى نوژه بود بنابراين با اين شكست جنگ عراق عليه ايران با هدايت و حمايت امريكا آغاز شد.

سراج تصريح كرد: پس از پشت سر گذاشتن جنگ تحميلى و حادثه شوم تروريسم، به تدريج راهبرد مقاومت در منطقه شكل گرفت و ايران وارد نوعى استراتژى عميق شد.

وى ادامه داد: امريكا نسبت به عمق استراتژيك ايران نگران بود از اين  رو بعد از حادثه ١١ سپتامبر، لشكر كشي در منطقه را به راه انداخت.

سراج گفت: از سال ٨٢ تا ٨٤ اتفاق عجيبي در ايران رخ داد كه نگرانى امريكايي ها را برانگيخت لذا امريكايي ها براى مهار ايران به جنگ تركيبي متوسل ميشوند. 

وى افزود: امريكايي ها نگران هستند كه ايران تبديل به قدرتى جهانى با بلوك اسلامى شود، پيوند اين بلوك با روسيه جبهه اى را تشكيل ميدهد كه همان تغيير مناسبات جهانى است. بايد دانست اين جنگ در ٥ يا ٦ حوزه جارى شده و در حال حاضر هم با آن دست و پنجه نرم ميكنيم.

سراج با تاكيد بر اينكه بايد با رويكرد انقلابي گرى در حوزه جنگها موثر باشيم تصريح كرد: بايد در مواجهه با جنگها مجاهدت كنيم. نخستين مرحله جنگ، جنگ نرم است كه جنگي ادراكى است.

وى ادامه داد: حوزه دوم جنگ ، مديريت افكار عمومى است كه پس از آن نوع ديگرى از جنگ در حوزه فرهنگ عامه و سبك زندگى وارد ميدان ميشود در اين زمينه امريكا ميكوشد با بستر رسانه خصوصا فضاى مجازى، رسانه تصويرى و ديدارى عليه ما اقدام كند.

سراج گفت : اينكه گفته ميشود نميتوانيم با قدرتهاى جهان روبرو كنيم نوعى جنگ ادراكى است.

وى تاكيد كرد: جنگ فرهنگى براى تغيير فرهنگ و جنگ اقتصادى به منظور جلوگيرى از رشد اقتصادى برنامه ريزي ميشود. جنگ اقتصادى در ايران با اعمال تحريمها اغاز شد كه بستر اصلى آن هم رسانه شناخته شده است.

سراج سرمايه گذارى خارجى را دروغى بزرگ دانست و گفت: امريكا قصد دارد با حاكميت ركود اقتصادى و جنگ نفت ، ايران را به فروپاشى برساند.

وى با بيان اينكه جنگ ديپلماتيك هم از طريق فضاى مجازى گسترش مي يابد خاطر نشان كرد:امريكا معتقد است انقلاب، فرهنگ دَوٓرانى دارد و از نقطه شروع به نقطه ماقبل خود بر ميگردد.برخي دچار اشتباه مي شوند، هديه به توهين كنندگان ايران داده ميشود اما بايد دانست اين نوعى جنگ ديپلماتيك است. اگر جنگ تركيبي جمع آورى شود پروژه اى تحت عنوان نرمال سازى ايران شكل ميگيرد كه بايد ٧ برجام در آن طى شود.

انتهاى پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار