فعالیت بیش از 130 هزار دانش‌آموز به عنوان کتاب‌یار

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از فعالیت بیش از 130 هزار دانش‌آموز در سمت کتاب‌یار در کتابخانه‌های مدارس کشور خبر داد.

مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت کتابخانه مدارس اظهار داشت: با توجه به حذف تست‌ کتاب‌ها در مدارس از دانش‌آموزان به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اکنون بیش از 103 هزار دانش‌آموز به عنوان کتاب‌یار در مدارس فعالیت‌ می‌کنند و تا حدی خدمات مربوط به کتابداران را برای سایر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ضرورت وجود کتاب‌یار در مدارس به شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده و در حال پیگیری این مسئله هستیم.

علی‌اکبرزاده عنوان کرد:‌ کتاب‌یاران نقش مثبتی در ارائه خدمات به کتا‌خانه‌های مدارس دارند اما قطعا نمی‌توانند جایگزینی همه جانبه برای کتابداران باشند.

وی افزود: کتابدار به عنوان فردی متخصص در عرصه کتابداری و اطلاع‌رسانی می‌تواند دانش‌آموزان را به مسیر صحیح مطالعه، انتخاب مناسب کتاب و چگونگی جمع‌آوری اطلاعات سوق دهد.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ طی سه سال گذشته تعدادی از کتابخانه‌های مدارس از 41 هزار به 60 هزار کتابخانه رسیده است که این امر مثبت تلقی می‌شود اما باید نسبت به احیای پست کتابدار نیز توجه شود.

علی‌اکبرزاده یادآور شد: نگاه به کتاب و ‌کتاب‌خوانی در آموزش و پرورش مهجور نیست اما باید بیش از اینها به امر کتاب و مسائل مربوط به آن نگاه تخصصی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار