بیش از هزار فرد مسلح داوطلبانه حلب را ترک کرده اند

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام بیش از هزار نفر از افراد مسلح، به صورت داوطلبانه حلب را ترک کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد بیش از یکهزار فرد مسلح داوطلبانه شهر حلب را ترک کرده اند که 953 نفر از آنها مورد عفو قرار گرفتند و بازجویی امنیتی از سایر افراد ادامه دارد. 

سرلشکر سرگئی رادسکوی، فرمانده مدیریت عملیات در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، روز جمعه اعلام کرد 52 محله از محله های شرق حلب از افراد مسلح (تروریست ها) پاکسازی شده است. وی گفت نیروهای دولتی سوریه اکنون کنترل 93 درصد شهر حلب را در اختیار دارند. 

وی تاکید کرد ساکنان حلب که از دست تروریست ها فرار کردند اعلام کردند کسانی که «مخالفان میانه رو» نامیده می شوند دست به شکنجه و اعدام افراد می زدند. وی گفت روسیه تلاش می کند این جنایات را مستند سازی کند. 

رادسکوی اعلام کرد از 18 اکتبر تاکنون از نیروی هوایی روسیه و سوریه در عملیات حلب استفاده نشده است. وی گفت مایلم اشاره کنم که این نتایج با تلاش یگان های نیروهای زمینی سوریه به دست آمده است.

وی افزود: هر روز دهها تن کمک های بشردوستانه به محله های آزادشده منتقل و برای بازسازی زیرساخت ها و ارائه خدمات پزشکی به ساکنان منطقه تلاش می شود. وی تاکید کرد، پیش بینی می کنیم ساکنان غیرنظامی به زودی خواهند توانست نه فقط به خان الشیح و التل (در ریف دمشق) بلکه به حلب و دیگر مناطق مسکونی آزاد شده از سیطره تروریست ها باز گردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار