قوانین جدیدی که اگر وضع شوند فوتبال، هندبال می شود!

فیفا قصد ایجاد تغییراتی عجیب در فوتبال را دارد که ممکن است باعث شود نتیجه ای مانند 10 بر 10 بسیار عادی تلقی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از اسپورتز کیدا، به نظر می رسد که مسئولان فیفا نمی توانند خبر ساز نشوند. آنها پس از تصمیم عجیبی که گرفتند و بیان کردند که جام جهانی قرار است 48 تیمی شود ( که به ضرر همه فوتبالیست ها و به طور کلی ورزش فوتبال است) ، حالا در آستانه وضع قوانین عجیب تری هستند.

مارکو فن باستن ( برنده 3 توپ طلا و اسطوره فوتبال هلند) که به عنوان مدیر فنی فیفا فعالیت می کند، از تغییرات عجیب در فوتبال آینده خبر داد. وی بیان کرد که فیفا در حال بررسی این تغییرات در راستای " توسعه فوتبال در جهان" است.

نخستین قانونی که وی پیشنهاد داد، به شرح زیر است :

تماشای بازی فوتبال بدون قانون آفساید بسیار زیبا می شود. اگر این قانون وضع شود و دیگر آفسایدی وجود نداشته باشد، فوتبال بسیار زیبا می شود. زیرا 10 مدافع به سختی دفاع می کنند و مهاجمان با آزادی بیشتری به سمت دروازه حریف یورش می برند که این مسئله می تواند باعث افزایش هیجان فوتبال شود. 

این احمقانه ترین قانونی است که امکان وضع آن وجود داد. در واقع اگر آفساید برداشته شود ، چه به سر فوتبال می آید ؟ اگر آن گونه که فن باستن بیان کرده است، دیگر آفساید نباشد، فوتبال بدون تاکتیک نمی شود ؟ همین قانون است که باعث شده مربیان تاکتیک های مختلفی را اجرا کنند و باعث می شود که مدافعان با یکدیگر همکاری کنند و تله آفساید گیری را بسازند. 

فوتبال که فقط گل زدن نیست. همین تاکتیک ها و فکر های مربیان و مدافعان است که به زیبایی این ورزش می افزاید.

دومین قانونی که فن باستن پیشنهاد کرده است ، قانون پنالتی از 25 متری دروازه نام دارد.

با توجه به این قانون، بازیکن از 25 متری دروازه پا به توپ می شود و فقط دروازه بان را پیش روی خود دارد. او می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد، یعنی می تواند از همان 25 متری شوت کند و یا جلو برود و با دریبل دروازه بان، توپ را وارد دروازه کند. اما محدودیتی که وجود دارد این است که این بازیکن باید در 8 ثانیه تصمیم خودش را بگیرد و پس از این مدت، وقت او به پایان رسیده است و باید توپ را تحویل دهد.

صادقانه بگویم، این پیشنهاد آقای فن باستن نیز به اندازه پیشنهاد قبلی عجیب و غریب است. این قانون باعث می شود که فوتبال به هاکی و یا ورزشی مانند هندبال تغییر هویت دهد.این قانون در ورزش هاکی وجود دارد ، اما دلیل وجود آن این است که در هاکی ، دروازه کوچک تر از فوتبال است و دروازه بان می تواند همه قسمت های دروازه را پوشش دهد. اما دروازه فوتبال، 4 برابر هاکی است و در این صورت کاری از دست دروازه بان بر نمی آید.

آقای فن باستن با پیشنهاد این قوانین قصد توسعه فوتبال را دارند اما آیا این قوانین باعث نمی شوند که زیبایی فوتبال کاهش پیدا کند ؟

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار