تبریز؛

همکاری اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی با شهرداریها برای مسیر گشایی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از همکاری این اداره کل با شهرداری های استان در توسعه معابر شهری خبر داد.

همکاری اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی با شهرداریها برای مسیر گشاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام علی مصائبی در جلسه بررسی مشکلات املاک موقوفه بناب گفت:اداره کل اوقاف و امور خیریه هرگز در مقابل توسعه معابر شهری و طرحهای عمرانی  شهرداریها قرار نمی گیرد و وظیفه دارد به عنوان متولی ، حقوق مردم را حفظ کند چرا که املاک موقوفه سرمایه خود مردم است.
وی افزود:املاک موقوفه به خصوص مساجد وقتی در مسیر توسعه کوی و برزن  قرار می گیرند مسجدیت خود را از دست نمی دهند  و شهرداری ها هم باید به خاطر نیاز مردم و با استفاده از ظرفیت کمک های مردمی مساجد جایگزین احداث کنند.
حجت الاسلام  مصائبی در خصوص درخواست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها درباره اختصاص زمین برای احداث درمانگاه خاطرنشان کرد : این اداره کل آمادگی دارد با دریافت حق پذیره و اجاره ماهانه که مبلغ آن را کارشناسان رسمی قوه قضائیه تعیین می کنند با دریافت هزینه ناچیز زمین مورد نیاز برای ساخت درمانگاه را تامین کند. 
وی افزود:در صورت واگذاری زمین برای احداث درمانگاه ،  مالکیت زمین به نام اوقاف و همکاری اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی با شهرداریها برای مسیر گشاییاعیانی به نام شبکه بهداشت خواهد بود.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در صورت واگذاری زمین به شبکه بهداشت و درمان 6 مرکز بهداشتی و درمانی با اعتبارات تخصیصی وزارت بهداشت در این شهرستان احداث خواهد شد گفت:  برای تامین زمین مورد نظر با مشکل جدی مواجه هستیم و چاره ای جز  تامین زمین از املاک موقوفه نداریم.
ضیاء الله اعزازی افزود:زمین 2 مرکز بهداشتی تاکنون مشخص شده و مابقی املاک با توافق اداره کل اوقاف و شبکه بهداشت تامین و برای احداث به وزارت بهداشت معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/خ
برچسب ها: همکاری ، اوقاف ، تبریز ، زمین ، بناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار