ابراز تاسف پوتین درباره کشته شدن نظامیان ترکیه در الباب سوریه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص کشته شدن 3 نظامی ارتش ترکیه در سوریه ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، درباره کشته شدن سه نظامی ارتش ترکیه در شهر الباب سوریه ابراز تاسف کرد.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، اعلام کرد درباره حادثه کشته شدن نظامیان ترکیه هیچگونه مناقشه ای وجود ندارد. پسکوف افزود علت وقوع این حادثه نامشخص است.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد بر اساس توافق صورت گرفته بین روسیه و ترکیه، دو کشور ساز و کارهای موجود برای همکاری های اطلاعاتی در مجموعه عملیات مشترک را ارتقا می دهند.

این مقام روسی افزود: «زمانی که خلبانان ما بر اساس مختصات دریافت شده از سوی مقامات ترکیه اقدام می کنند، نظامیان این کشور نباید در منطقه هدف حضور داشته باشند.»

 پسکوف تصریح کرد پس از بهبود ساز و کارها برای همکاری های اطلاعاتی ،مسکو و آنکارا این فرصت را خواهند داشت که از وقوع مجدد چنین حوادثی مانع شوند.

سخنگوی کرملین در ادامه مقصر بودن دستگاه های اطلاعاتی ترکیه در حمله به محل استقرار نظامیان این کشور را رد و تاکید کرد مسکو علت این رویداد را تناقض در فراهم کردن مختصات های لازم می داند.

ارتش ترکیه اعلام کرد یکی از جنگنده‌های روسیه، ساختمانی را که در آن تعدادی از سربازان اعزامی ترکیه مستقر بودند، هدف قرار داده است. به گفته ارتش ترکیه، این جنگنده قصد داشت به اهداف متعلق به گروه تروریستی داعش حمله کند، اما تصادفاً سه سرباز این کشور در جریان حمله به ساختمان محل استقرار نیروهای ترکیه کشته شدند.

در این حمله 11 سرباز دیگر ترکیه نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار