شیراز؛

محدودیت های ترافیکی روز طبیعت در فارس

پلیس فارس محدودیت های ترافیکی روز طبیعت را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پلیس با توجه به فرا رسیدن روز سیزدهم فروردین ( روز طبیعت)، محدودیت های ترافیكی این روز را برای اطلاع شهروندان و مسافران نوروزی اعلام كرد.

 
این گزارش حاکی است، محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین باربری طی روز های 12 ، 13 و 14 فروردین ماه در محورهای مواصلاتی استان در محورهای جنوبی بویژه محور شیراز – کازرون - بوشهر و بالعکس و همچنین شیراز - قائمیه - نورآباد - گچساران و بالعکس اعمال می شود.

بر این اساس، تردد موتورسیکلت سواران در سطح جاده ها طی روزهای مذکور بویژه روز 13 فروردین ماه ممنوع است.

پلیس فارس اعلام کرد: اقدامات کنترلی بر ناوگان مسافربری از طریق مقرهای پلیس راه (بهره گیری از سامانه های سپهتن، جی پی اس و 110120 ) و همچنین استقرار نیروهای مجرب و کارآزموده در اتوبوس ها در قالب مسافر جهت کنترل رفتار رانندگان و ضبط تخلفات پنهان رانندگان این نوع وسایل تشدید می شود.

بر اساس این گزارش، روشن کردن مشعل در نقاط جادثه خیز با هدف احراز رانندگان از وضعیت مسیر در پیش رو و اتخاذ رفتار متعارف از دیگر اقدامات پلیس است.

بر این اساس،  با تخلفات ترافیکی از جمله توقیف، ضبط گواهینامه و اعمال نمره منفی به طور قاطع و بدون چشم پوشی برخورد می شود.
 
پلیس فارس، اجرای طرح های کنترل سلامت از رانندگان از طریق انجام تست های اعتیاد و الکل در پاسگاه های پلیس راه و همچنین به صورت سیار از طریق خودروی مخصوص انجام تست سلامت به صورت غیر مترقبه در جریان ترافیک را از دیگر اقدامات برشمرد.

بر اساس این گزارش، از دیگر اقدامات، تقویت ایستگاه های پلیس راه از طریق استقرار کانکس در نقاط استراتژیکی و حساس در سطح محورهای مواصلاتی با هدف حضور مستمر پلیس در تمام ساعات شبانه روز است.

توصیه و هشدارهای ترافیکی :
1-با توجه به تراکم حاصله از حجم ترافیک در مقاطعی از راه ها، توصیه بر صبوری و سعه صدر رانندگان می شود.

2-رانندگان از قرار دادن سبزه ها در قسمت بیرونی خودرو ( کاپوت، سقف ) خودداری کرده چرا که پرتاب شدن آن ها در سطح راه، عکس العمل دیگر رانندگان را که از جمله آن تغییر مسیر ناگهانی است دربرداشته و می تواند حادثه ای را رقم بزند، ضمن اینکه در صورت عبور خودرو از روی آن نیز احتمال ایجاد بی تعادلی در روند حرکتی خودرو را قوت می بخشد.

3-رانندگان به محض رهایی از تراکم ترافیک، با سرعت غیر مجاز سعی بر جبران زمان از دست رفته نکنند.

4-همواره سرعت مطمئنه داشته باشند تا زمان و مسافت لازم برای عکس العمل در رویارویی با خطرات احتمالی و همچنین تصمیم گیری هایی که لازمه رانندگی ایمن است، داشته باشند.

5-رانندگان خودروهای باربری ( کامیون، کامیونت و وانت ) از سوار کردن افراد در قسمت بار با هدف عزیمت به دامان طبیعت به جد پرهیز کنند. چرا که این امر آسیب پذیری سرنشینان را افزایش می دهد.

6-رانندگان همواره فاصله طولی را با خودروی جلویی خود حفظ کنند و در صورت لغزندگی راه به هر دلیل از جمله بارش باران، اتخاذ فاصله بیشتر را مدنظر قرار دهند.

7-از سالم بودن خودرو به لحاظ فنی مطمئن باشند و قبل از سفر از طریق اهل فن به این مهم بپردازند.

8-پیش بینی تغییرات آب و هوایی و برخورداری از تجهیزات لازم را داشته باشند و از پارک کردن خودرو در حاشیه راه ها و همچنین اسکان و اتراق در حریم و حاشیه به جد پرهیز کنند.

9-رانندگان در صورت خستگی و خواب آلودگی، حتماً به استراحت بپردازند و با رفتارهایی همچون افزایش صدای موسیقی و یا خوردن چای خود فریبی نداشته باشند چرا که خستگی و خواب آلودگی هیچ نسخه ای جز استراحت ندارد.
 
در حال حاضر 48 درصد از تصادفات از نوع واژگونی به علت خستگی و خواب آلودگی است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار