ضرورت استفاده از آب آشامیدنی سالم در روز طبیعت

جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده از آب آشامیدنی سالم و استفاده نکردن از وسایل گرمازا در چادر در روز طبیعت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسم ایزدی جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: لازم است در برنامه های تفریحی در طبیعت و مسافرت ها، به خاطر داشته باشیم که تنها از آب های آشامیدنی که به همراه داریم استفاده کنیم.
 
ایزدی افزود: باید از مصرف آب های جاری و غیر جاری در طبیعت، برای آشامیدن، مسواک زدن، شستن میوه و سبزی ها پرهیز شود بلکه در مواردی، منبع آب، دچار آلودگی شده و سلامت ما، به نحو جدی به خطر می افتد.
 
وی، قارچ های موجود در طبیعت را از دیگر تهدیدهای سلامت مردم عنوان کرد و ادامه داد: هر سال شاهد مواردی از مسمومیت با قارچ ها در تعطیلات نوروزی هستیم و لازم است با پرهیز از مصرف این قارچ ها سلامت خود را به خطر نیندازیم.
 
ایزدی توصیه کرد: خانواده ها بهتر است در صورت بروز سرما در سفرها و حضور در طبیعت، از روشن کردن گازهای پیک نیکی و وسایل گرمازا در چادرها، خودداری کنند تا شاهد بروز چنین حوادث تلخی، مانند مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این روزهای آغاز سال نباشیم.
 
وی، دقت در رانندگی را به عنوان دیگر توصیه برای تامین سلامت مردم به ویژه در روزهای پایانی که دارای حجم بالای ترافیکی هستیم مطرح کرد و اظهار کرد: مردم می توانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از حوادث بیشتر پیشگیری کنند.
 
ایزدی گفت: هموطنان باید از خرید مواد غذایی از افراد دوره گرد و دستفروش خودداری کنند و مواد غذایی موردنیاز خود را از مراکز مجاز تهیه و برای اطمینان از محصول خریداری شده، به تاریخ مصرف و انقضای آن توجه داشته باشند.
 
جانشین دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت احترام به طبیعت و پرهیز از هرگونه تخریب و آلوده کردن محیط، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا شکایت از مراکز بهداشتی درمانی، با سامانه 190 وزارت بهداشت و درمان و یا سامانه 1819 دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تماس بگیرند.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار