سازمان ملل کمک‌ بیشتر به آوارگان سوری را خواستار شد

نماینده آژانس آوارگان سازمان ملل متحد کمک‌های بیشتر برای آوارگان سوری را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد هشدار داد آوارگان سوری پس از سپری کردن چندین سال از عمر خود در تبعید در کشورهای دیگر از جمله لبنان با تنشهای اجتماعی فزاینده ای روبرو هستند، به همین علت کشورهای جهان باید حمایت های بیشتری از آنها به عمل آورند.

میری ژیرار نماینده آژانس آوارگان سازمان ملل متحد در لبنان اعلام کرد:" وضعیت آوارگان مشکل یک کشور نیست بلکه به همه کشورها مربوط می شود."

بروکسل پایتخت بلژیک این هفته میزبان نشستی درباره سوریه است که هدف از آن جمع آوری کمکهای مالی جدید جامعه بین المللی برای آوارگان سوری است.

قرار است سعد حریری نخست وزیر لبنان که کشورش به شمار زیادی از آوارگان سوری پناه داده است، بیش از ده میلیارد دلار برای پنج تا هفت سال آینده درخواست کند.

از ماه مارس سال دو هزار و یازده که مناقشه مسلحانه سوریه آغاز شد بیش از یک میلیون آواره سوری به لبنان پناه برده اند، رقمی که معادل یک چهارم کل جمعیت لبنان است.

بیروت و سازمان های بین المللی تاکنون بارها درباره فشارهای فزاینده اقتصادی و اجتماعی هجوم آوارگان به لبنان هشدار داده اند.

میری ژیرار خاطر نشان کرد: جامعه آوارگان سوری با ناامیدی و سرخوردگی فزاینده ای روبرو است و بخش عمده ای از آنها توانایی تامین نیازهای خود را ندارند. آسیب پذیری این افراد در دو سال گذشته به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار